ایتالیا غرق در بحران اقتصادی

خسارات بحران اقتصادی به صنعت گردشگری ایتالیا نیز آسیبهای گسترده وارد کرد به طوری که امسال از هر ده ایتالیایی، شش نفر از تعطیلات تابستانی صرفنظر میکند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی رای نیوز ایتالیا ؛ بر اساس آمارهای ارائه شده، از هر ده ایتالیایی، شش نفر تعطیلات تابستانی ماه آگوست خود را در منزل مسکونی خود سپری خواهند کرد.بحران های اقتصادی، استراحت و تعطیلات تابستانی ایتالیایی ها را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

در همین زمینه، اتحادیه هتلداران ایتالیا با هشدار به دولت اعلام کرد، امسال تابستان از هر ده ایتالیایی، شش نفر در تعطیلات تابستانی در خانه خواهند ماند.

این وضعیتی هشدار دهنده برای اتحادیه هتلداران ایتالیا است که در این زمینه در حال تهیه درخواستی مبنی بر اعلام بحران در این صنعت به دولت این کشور است.

در تابستان امسال، پنجاه و یک ممیز شش دهم درصد از مردم بدلیل مشکلات اقتصادی، تعطیلات خود را در منزل سپری خواهند کرد. این میزان در سال ۲۰۱۱ میلادی برابر با چهل و دو ممیز هشت دهم درصد بود. به عبارتی از هر ده ایتالیایی، سه ایتالیایی از تعطیلات تابستانی خود صرفنظر می کرد.

اما هر کسی هم که تصمیم به مسافرت تابستانی گرفته است، دقت کافی به هزینه های سفر داشته و در مجموع هفتصد و چهل و یک یورو از هزینه های خود را کاهش خواهد داد. اغلب ایتالیایی هایی هم که تصمیم به خروج از خانه و رفتن به مسافرت گرفته اند، ترجیح می دهند از ایتالیا خارج نشوند و علاقه کمتری از خود برای سفر به مکان های دور دست نشان می دهند و رفتن به دریا و برگشتن به خانه، در حال تبدیل شدن به یک عادت برای ایتالیایی ها شده است.

ایتالیایی ها حتی ترجیح می دهند بدلیل هزینه های بالای حمل و نقل دریایی ناشی از بحران های اقتصادی، به جزایر نیز سفر نکنند.

این شبکه گزارش داد، اتحادیه هتلداران ایتالیا از دولت مونتی خواستار اعلام بحران در بخش هتلداری این کشور شده است، بیست و نه درصد از ایتالیایی ها در ماه آگوست امسال از مسافرت صرفنظر خواهند کرد.

در همین زمینه، برناربو بوکا رئیس اتحادیه هتلداران ایتالیا در گفتگویی تلفنی با این شبکه گفت، کاهش بیست ونه درصدی سفرهای تابستانی ماه آگوست امسال در ایتالیا، وضع را از آنچه که در بدترین شرایط پیش بینی شده بود، بدتر کرده است. از سوی دیگر شاهد رشد گردشگری بین المللی به سوی ایتالیا بویژه از سوی کشورهای غیر اروپایی بویژه به سمت شهرهای تاریخی و هنری هستیم. اما آن نیز قادر به پر کردن خلاء بزرگ ایجاد شده ناشی از کاهش گردشگری ایتالیایی ها نیست.

ما در این روزها در تلاش برای در نظر گرفتن خدمات رسانی ویژه و کاهش هزینه های گردشگران هستیم. چرا که مشکل امروز، مشکل نداشتن پول کافی در جیب ایتالیایی ها و بویژه اروپایی ها است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.