ایجاد تابستانی شاد و پربار با ورزش

در نشست شورای فرهنگی سازمان ورزش شهرداری تهران مطرح شد؛

خبرگزاری آریا- اعضای شورای فرهنگی سازمان ورزش شهرداری تهران در سی و یکمین نشست خود در سال ۹۱ بر لزوم ایجاد تابستانی شاد و در جهت ساختن هنجارهای اجتماعی برای شهروندان و تلفیق آموزه های ارزشی، تربیتی از گذر ورزش تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی آریا، سی و یکمین نشست اعضای شورای فرهنگی این سازمان به ریاست آقامیر برگزار و طی آن پیرامون موضوعات مختلفی از جمله “اوقات فراغت” و “جشنواره های تابستانی” بحث و تبادل نظر شد.

در ابتدای این نشست آقامیر رئیس سازمان ورزش با بیان این که “شهروندان باید از برنامه های اوقات فراغت و جشنواره های تابستانی که طی آنها خدمات متنوع ورزشی – تفریحی به ایشان ارائه می شود، اطلاع جامع و کاملی داشته باشند” تصریح کرد: امسال درصددیم تا تابستانی شاد، مفرح، پربار و بانشاط را برای نوجوانان و جوانان پایتخت نشین به ارمغان بیاوریم.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران به برپایی جشنواره های ورزشی – که از اول تیرماه در مناطق ۲۲ گانه برپا می شود – اشاره کرد و افزود: ما تجربه های موفقی را در برپایی جشنواره های تفریحی ورزشی به دست آورده ایم. حال با توجه به استقبال شهروندان از ارائه خدمات متنوع فرهنگی، تفریحی ورزشی در این جشنواره ها، درصدد برآمدیم تا جهت سهولت در دسترسی اقشار مختلف به خدمات ارائه شده از سوی حوزه ورزش شهرداری تهران، این جشنواره ها را به صورت منطقه ای در مناطق ۲۲ گانه برپا کنیم. بدون شک ارائه خدمات رایگان ورزشی تفریحی همراه با فرهنگ سازی برای دستیابی به اهداف تربیتی ورزش ضرورتی انکارناپذیر است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خویش بر لزوم انجام اقدامات فرهنگی و عقیدتی بر مبنای آموزه های دینی و اسلامی تأکید کرد و گفت: حضور اقشار مختلف مردم در برنامه های ورزشی تفریحی، فرصتی مغتنم است که باید از آن برای پیشبرد اهداف عالی ورزش سود جست و از این طریق به فرهنگسازی، ایجاد هنجارهای اجتماعی، امر به معروف و… استفاده مطلوب را برد.

این نشست با ارائه دستورالعمل فرهنگی، تبلیغاتی و رسانه ای جشنواره تفریحی ورزشی ویژه اوقات فراغت سال ۹۱ ادامه یافت.

براساس این گزارش، تعاون و همکاری با مساجد و پایگاههای بسیج مناطق جهت ارتقای سطح نشاط معنوی شهروندان، ارسال پیام های فرهنگی در خصوص بسط و گسترش شعائر اسلامی و الهی از طریق ابزارهای الکترونیکی، برپایی غرفه های ویژه کودکان و ارائه آموزش های دینی از طریق بازی های شاد و مفرح، برپایی غرفه تکریم، پخش اذان و… از جمله طرحهای پیشنهادی در حوزه اقدامات فرهنگی دستورالعمل مذکور بود.

در این نشست اعضا بر لزوم تعامل و همکاری های مشترک با دیگر نهادهای متولی امور فرهنگی در شهرداری تهران نظیر مرکز فعالیت های دینی برای پاسخگویی به سئوالات شرعی و … تأکید کردند.

گفتنی است سی و یکمین نشست شورای فرهنگی سازمان ورزش شهرداری تهران ۲۲ خردادماه جاری در سالن جلسات سازمان ورزش برگزار شد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.