ایجاد ظرفیت ۱۱ میلیون تنی سیلو در کشور

ظرفیت بخش سیلو در کشور از ۳/۳ میلیون تن در سال ۸۳ به حدود ۱۱ میلیون تن در حال حاضر افزایش یافته است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا) ، بیش از ۶۰ درصد این سیلوها خصوصی شده و کمتر از ۴۰ درصد دولتی است.

شرکت بازرگانی دولتی ایران در طول فعالیت دولت نهم و دهم عملکرد مناسبی داشته است.

مقدار گندم وارداتی از سال ۱۳۷۷ تا پایان سال ۱۳۸۳  بالغ بر۲۴ میلیون و۷۵۷ هزار تن بوده که از سال ۱۳۸۴ تا پایان خرداد امسال به  ۱۱ میلیون و ۲۴۶ هزار تن رسیده است.

همچنین مقدار برنج وارداتی از سال ۱۳۷۷ تا پایان سال ۱۳۸۳ بالغ بر۵ میلیون ۵۸ هزار تن بوده است که  از سال ۱۳۸۴ تا پایان خرداد امسال رقم دو میلیون و ۶۸۵ هزار تن را نشان می‌دهد.

این آمار نشان دهنده حمایت از تولیدات داخل و استفاده از ظرفیتهای داخلی است.

مقدار توزیع برنج در دولت نهم بالغ بر  ۴ میلیون و ۸ هزار تن بوده که در دولت بعدی به دو میلیون و ۸۴۴ هزار تن رسیده است.

مقدار روغن وارداتی نیز از سال ۱۳۷۷ تا پایان سال ۱۳۸۳ بالغ بر۴ میلیون و ۳۹۳ هزار تن بوده که در دولت دهم دو میلیون و ۸۷۳ هزار تن را تجربه کرده است.

همچنین سه میلیون و ۷۶۴ هزار تن میزان توزیع روغن نباتی  در دولت نهم بوده که در دولت دهم به دو میلیون و ۳۷۵ هزار تن رسیده است.

مقدار شکر وارداتی در دوره نهم از فعالیت دولت دو میلیون و ۷۷۴ هزار تن بوده است که  در دوره دهم  دو میلیون و ۳۴هزار تن را نشان می‌دهد.

مقدار توزیع قند و شکر از  سال ۱۳۷۷ تا پایان سال ۱۳۸۳ بالغ بر شش میلیون و ۹۰۲ هزار تن بوده که به سه میلیون و ۴۱۲ هزار تن از سال ۱۳۸۴ تا پایان خرداد امسال رسیده است./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.