ایجاد مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی غذا و دارو در کنار مرکز آزمایشگاه مرجع

پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت – ۱۲:۳۷:۳۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار ایجاد موسسه آموزشی و تحقیقاتی غذا در کنار مرکز آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، مرضیه وحید دستجردی در مراسم افتتاح ساختمان جدید مرکز آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو و مرکز تحقیقاتی دارو ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به این که تمام مواد غذایی داخلی، وارداتی و صادراتی نیازمند مراقبت های جدی است بر این اساس ایجاد یک موسسه تحقیقاتی و آموزشی در کنار این مرجع به لحاظ تربیت نیروی انسانی ماهر ضرورت دارد. 
وی افزود: این مرکز از مراکز آموزشی بزرگ کشور به شمار می آید که می تواند در حد پژوهشگاه نیز فعالیت کند چرا که مسایل مهم مربوط به مردم از جمله مصرف دارو و غذا در این مرکز تحقیق و بررسی می شود.
وزیر بهداشت با بیان اینکه آزمایشگاه مرجع کشور از نظر علمی در سطح بالا قرار دارد، گفت: امروز شاهد شکوفایی دانشکده های داروسازی هستیم، اما باید ارتباط ما با کشورهای منطقه و کشورهای امرو تقویت شود چرا که با نیروهایی که در اختیار داریم می توانیم برای خود و دیگران ثمر بخش باشیم.
دستجردی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نباید بین فعالیت های آزمایشگاه مرجع کشور و دانشگاه علوم پزشکی موازی کاری ایجاد شود، گفت: آزمایشگاه مرجع کشور برای آزمایشگاه دانشگاه ها استاندارد ها را تعریف می کند و بر این اساس این مرکز باید مرجع آزمایشگاه های کشور باشد و این مرجعیت با عدم موازی کاری با دانشگاه ها همچنان حفظ شود.
وزیر بهداشت همچنین تأکید کرد: باید تجهیزات و نیروی انسانی آزمایشگاه ها نیز تقویت شود چرا که سلامت مردم نیز در این راستا تامین بیشتری خواهد یافت.
وی اضافه کرد: در سندی که مرکز آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو ارائه می کند، باید پیچیدگی های صنایع غذایی و دارویی و آرایشی و بهداشتی نیز لحاظ شود.
 گفتنی است: این مرکز شامل شش آزمایشگاه کنترل کیفیت دارو و غذا، فرآورده های بیولوژیک، فرآورده های آرایشی و بهداشتی ، فرآورده های داروهای مکمل، فرآورده های طبیعی ، ملزومات و تجهیزات پزشکی است.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۰۱۲۳۷۳۸۰۰۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.