ایجاد محله الکترونیک پیش شرط تحقق شعار شهر الکترونیک است

جمعه ۱۹ خرداد – ۰۱:۳۹:۱۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران :

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- کاوه تیمورنژاد مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران در جلسه هماهنگی منطقه‌ای جشنواره شکوفا گفت: توسعه فناوری اطلاعات در محله‌های ۳۷۴ گانه پیش شرط تحقق شعار شهر الکترونیک است و برگزاری جشنواره شکوفا یکی از مهمترین راهکارایی است که به منظور تحقق این شعار اتخاذ شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، دکتر ” کاوه تیمور نژاد ” مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران و رییس شورای سیاستگزاری جنشواره شکوفا در جلسه هماهنگی این جشنواره که در منطقه ۷ برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تجربه برگزاری موفق جشنواره شمسه در سال ۹۰، با هدف ایجاد زمینه‌های توسعه فناوری اطلاعات در سطح محلات ۳۷۴ گانه اقدام به برگزاری جشنواره شکوفا در سال ۹۱ خواهد کرد.
وی گفت: جشنواره شکوفا از رهگذر افزایش آگاهی عمومی در حوزه فناوری اطلاعات افزایش کارآمدی جامعه  بهبود کیفیت زندگی شهری  را دنبال می‌کند. در عصراطلاعات و فناوری‌های نوین تمامی امور به واسطه انجام امور در بالاترین حد دقت و سرعت، بهره‌گیری از اطلاعات همزمان با تولید آن صورت می‌گیرد و این موضوع شرط اصلی پیشرفت جوامع به شمار می رود.
تیمورنژاد ادامه داد: رویکرد جدید شهرداری تهران علاوه بر ارتقا به یک نهاد اجتماعی بر تحقق شعار شهر الکترونیک استوار است.   توسعه فناوری اطلاعات در محله‌های ۳۷۴ گانه پیش شرط تحقق شعار شهر الکترونیک است و برگزاری جشنواره شکوفا یکی از مهمترین راهکارایی است که به منظور تحقق این شعار  اتخاذ شده است.
رییس شورای سیاست‌گزاری جشنواره شکوفا با اشاره به اجرای موفق جشنواره شمسه تصریح کرد: جشنواره‌های هشتگانه شمسه با جلب مشارکت ۱۵۰ هزار نفر از شهروندان موفقیت قابل توجه‌ای برای طرح مدیریت محله محسوب و نقطه عطف فعالیت‌های فرهنگی شهرداری تهران به شمار می‌آید. جشنواره شکوفا مترصد آن است که با بهره‌گیری از این تجربه و رفع نواقص همچنین اصلاح برخی از ضعف‌های موجود فعالیت خود را از اواسط تیرماه با عضوگیری کانون‌های ۷گانه در سطح محلات آغاز کند.
وی افزود: روند اجرایی جشنواره شکوفا با همکاری مدیران محلات و خانه‌های IT  طبق جدول زمانبدی پیش خواهد رفت و همزمان با برگزاری دومین جشنواره‌ ساب پورتال محلات در بهمن‌ماه سال‌جاری، جشن جشنواره‌های شکوفا اجرا می‌شود.
تیمورنژاد از اختصاص ۵ میلیون تومان بودجه برای توسعه فناوری اطلاعات در محلات خبر داد و گفت: به منظور توسعه مباحث نرم افزاری فناوری اطلاعات در سطح محله‌های ۳۷۴گانه نظیر غنی‌کردن محتوا ساب پورتال محلات، ۵ میلیون تومان بودجه اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: دبیرخانه تخصصی کانون‌های وبلاگ نویسی، رسانه‌های دیجیتال، رباتیک، برنامه‌نویسی موبایل، توسعه مهارت‌های رایانه‌ای طراحان گرافیکی و بازی‌های رایانه به ترتیب درمناطق ۹، ۱۸، ۲۰، ۴، ۲۲، ۱۲ و سازمان ورزش دایر است و مدیران محلات می‌ بایست با برقراری تعامل سازنده با دبیرخانه‌های تخصصی نسبت به برگزاری جلسات هماهنگی اقدام کنند.
مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران باتاکید بر ضرورت به روز رسانی ساب پورتال محلات گفت: به روز رسانی محتوای ساب پورتال محلات همچنین فراهم کردن امکان دسترسی به شبکه‌های اجتماعی نظیر نیمرخ محله، پژوهشگر محله و … در سایت محلات از فعالیت‌هایی است که باید موازی اجرای جشنواره شکوفا در سطح محلات پیگیری شود.
این جلسه با حضور قائم مقام شهردار، معاون امور اجتماعی و فرهنگی، مدیران محلات، مدیران خانه‌های IT  و دبیران شورایاری‌‌های منطقه ۷ برگزار و با بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه و چگونگی اجرا جشنواره شکوفا به کار خود پایان داد.

 

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۸۱۳۳۹۱۱۲۰۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.