ایجاد مراکز سلول درمانی در دانشگاه‌ها

جام جم آنلاین: دبیر ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری از ایجاد مراکز سلول درمانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشورخبر داد.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، “محمد واسعی” اظهار داشت: ایجاد بانک جامع مشخصات افراد اهدا کننده سلول و بانک سلول‌های بنیادی در ایران دو طرح کلان ملی است که در دستور کار ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی قرار گرفته است و براین اساس مراکز سلول درمانی (سل تراپی) ازجمله سلول‌‌های بنیادی خونی و غیر خونی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در این زمینه دانشگاه‌های متقاضی باید محل مراکز سلول درمانی را مشخص کنند و ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی مسئولیت تجهیز و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز در این مراکز را بر عهده خواهد گرفت.

واسعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو مرکز سلول درمانی در تهران فعالیت می کنند و به زودی یک مرکز سلول درمانی دیگر نیز در تهران گشایش می یابد.

دبیر ستاد توسعه فناوری سلول‌‌های بنیادی درمورد بانک جامع مشخصات افراد اهدا کننده سلول و بانک سلول‌های بنیادی گفت: این طرح‌ کلان با همکاری سازمان انتقال خون انجام می شود که بر اساس برنامه زمان بندی شده، قرار است در کمتر از چهار سال، افراد و سلول‌های لازم شناسایی و در این بانک نگه داری شوند. 


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.