ایجاد مراکز گوهر در دستگاه‌های اجرایی

۳۱فروردین۱۳،

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایجاد گروه واکنش هماهنگ رخداد – مراکز گوهر- در دستگاههای اجرایی برای پاسخگویی‌ به رخدادهای فوریتی رایانه‌ای تا پایان سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، سعید مهدیون در همایش تخصصی حوادث امنیتی و روال های رسیدگی به حوادث در حوزه صنعت با بیان اینکه در سال قبل خدمات مختلف در قالب وظایف تعریف شده در مرکز امداد و هماهنگی رایانه‌ای – مرکز ماهر – به متقاضیان ارائه شد، اظهار داشت: تاکنون اقدامات لازم در خصوص ایجاد مراکز گوهر عملیاتی شده و تا پایان سال جاری، مراکز گوهر در دستگاهای اجرایی راه اندازی می گردد.
وی با اشاره به سابقه تلاش های انجام شده برای ایجاد مرکز ماهر، افزود: مرکز ماهر به عنوان یکی از وظایف کشوری سازمان فناوری اطلاعات ایران ایجاد و سه وظیفه اصلی برای آن تعریف شد.
مهدیون خاطرنشان کرد: اقدامات لازم در حوزه آموزش و مشاوره، اقدامات پیشگیرانه نظیر اخطارها و رخدادها و اقدامات واکنشی نظیر مدیریت امداد و هماهنگی در خصوص رفتارهای واکنشی از جمله وظایف تعریف شده برای مرکز ماهر است.
رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات با بیان اینکه امنیت در کنار هماهنگی محقق می گردد، تصریح کرد: نمی توان با فعالیت های جزیره ای و حتی دستوری امنیت را در فضای تبادل اطلاعات ایجاد کنیم و در همین راستا نیز اقدامات مرکز ماهر تا کنون بیشتر بر مبنای تعامل بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به وظایف مرکز ماهر و با در نظر گرفتن روابط تعاملی که این مرکز باید با گیرندگان خدمات،‌ متخصصان و مرکز مشابه در دیگر کشورها بر قرار می کرد،‌ ساختار آن طراحی و برنامه های خور را عملیاتی کرد.
مهدیون با اشاره به دستاوردهای مرکز ماهر در سال ۹۱ در حوزه ارائه خدمات اظهار داشت: خدمات این مرکز به سه دسته تقسیم می گردد که انجام تکالیف حاکمیتی و ارائه خدمات آموزشی و ترویجی از جمله آنها محسوب می گردد.
رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات تا کید کرد: ارائه خدمات خاص به متقاضیان به منظور بالا بردن سطوح امنیت در بخش های مختلف از دیگر خدمات مرکز ماهر است که بر اساس تعرفه ابلاغ شده از سوی سازمان تنظیم مقررات، ارائه این دسته از خدمات بر اساس این تعرفه ها انجام می گردد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.