ایجاد ۱۰۰ فضای پارک هواپیما در مهر‌آباد در جریان اجلاس نم

ایجاد ۱۰۰ فضای پارک هواپیما در مهر‌آباد در جریان اجلاس نم

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور در مراسم تجلیل از مسوولان فرودگاهی کشور در برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران گفت: از چهار ماه پیش وزیر راه و شهرسازی تکلیف کرد فرودگاه‌های کشور باید به عنوان پیشانی نظام شایسته جایگاه اجلاس باشد.

به گزارش ایسنا، محمود رسولی‌نژاد اظهار کرد:‌ در این راستا کمیته‌ای با هشت کارگروه تشکیل شد که طی آن هماهنگی‌های لازم بین ارگان‌های مختلف سپاه، ارتش و نیز مسوولان هواپیمایی کشور انجام شد تا به این ترتیب بدون هیچ مشکلی اجلاس برگزار شود.

رسولی‌نژاد با بیان این‌که ۱۳۵۰ مهمان از فرودگاه امام خمینی و ۶۰ پرواز اختصاصی در فرودگاه مهر‌آباد آمار ورود و خروج مهمانان اجلاس به تهران است، اضافه کرد: برای پارک هواپیماهای داخلی صد فضای پارک در فرودگاه مهرآباد با هماهنگی تمام شرکت‌های هواپیمایی ایجاد شد و ۸۰ درصد شبخواب هواپیماها به شهرستان‌ها منتقل شد.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: برای پذیرایی هرچه بیشتر مهمانان خارجی، پاویون فرودگاه مهر‌آباد آماده و از پاویون دولت نیز استفاده شد.

وی به مشکلات سطوح پروازی فرودگاه امام خمینی(ره) اشاره و خاطرنشان کرد: برای حل این مشکلات با حمایت وزیر راه و شهرسازی بودجه یک میلیارد تومانی تامین شد که با‌ آن تمام فرودگاه مهر‌آباد در بخش نظامی، سپاه و نیروی هوایی دوباره با ۳۲ تن رنگ ترافیک نقاشی و سیستم‌های روشنایی نیز اصلاح شد.

در ادامه کاپیتان پهلوانی – معاون وزیر راه و شهرسازی و نیز رییس سازمان هواپیمایی کشور گفت: در کمیته امنیتی، حفاظتی سازمان در زمان‌هایی همچون برگزاری این اجلاس جلساتی با سپاه، ناجا و نیز دیگر ارگان‌ها برگزار می‌شود که طی آن چالش‌هایی پیش می‌آید و درنهایت به اجماعی می‌رسیم تا بتوانیم کار محوله را به بهترین نحو انجام دهیم.

وی با بیان این‌که صنعت هوایی کشور با موفقیت از آزمایش اجلاس بیرون آمد گفت:‌ نتیجه خوب این اجلاس حاصل تلاش بسیار مجموعه‌ای از وزارت دفاع، سپاه، ناجا و وزارت راه است.

سرهنگ موسوی، جانشین فرمانده سپاه حفاظت فرودگاه‌ها دیگر سخنران مراسم تجلیل از خادمان عرصه خدمت‌رسانی در برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها درفرودگاه‌های بین‌المللی مهر‌آباد و امام خمینی(ره) بود که برگزاری موفق این اجلاس با همکاری شرکت فرودگاه‌ها نشانه اقتدار نظام است. در زمانی که دنیا از تک قطبی بودن به سوی چند قطبی شدن حرکت می‌کند و می‌خواستند ایران را منزوی نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد:‌ بزرگترین دستاورد اجلاس غیرمتعهدها صحبت‌های حضرت آقا بود که توجه مهمانان اجلاس را به اهداف مورد نظر جلب کرد و این صحبت‌ها نقشه راه آینده اجلاس را مشخص کردند که همان استقلال فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.