ایجاد ۶ رشته جدید در دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد

رییس دانشگاه پیام نور یاسوج گفت:۸۲۰۰ دانشجو در ۷۸ کد رشته در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجوبان ایران(ایسنا) منطقه کهگیلویه و بویراحمد، ادریس رحیمی کیا در جشن دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه، افزود:در سال تحصیلی جدید ۶ کد رشته شامل زمین شناسی ،علوم کشاورزی، علون دامی، شیمی، ژئومورفولوژی و عمران به رشته‌های این دانشگاه اضافه شده است.

وی اظهار کرد:دنبال و پیگیر هستیم که رشته‌های تحصیلات تکمیلی را در این دانشگاه ایجاد و راه‌اندازی کنیم.

رییس دانشگاه پیام نور یاسوج تصریح کرد:بیشترین درصد قبول‌شدگان مقطع کارشناسی ارشد از دانشجویان دانشگاه پیام نور هستند، چراکه کتاب محورند و منابع آنها در سراسر کشور یکی است.

رحیمی کیا با اشاره به راه‌اندازی سایت جدید دانشگاه پیام نور یاسوج در روستای سرآبتاوه خاطرنشان کرد: این سایت ۲۶ کلاس درسی،کتابخانه و محوطه خوبی دارد و مستقل می‌شود. البته نواقصی دراین سایت وجود دارد که در تلاش برای رفع آنها هستیم. با توجه به مسافت زیاد تا سایت جدید دانشگاه و مشکلات ایاب و ذهاب با هماهنگی‌هایی که با شرکت اتوبوسرانی یاسوج شده،این مشکل دانشجویان نیز برطرف شده است.

وی بیان کرد: این دانشگاه ۱۸ عضو هیأت علمی تمام وقت و حدود ۴۰۰ استاد مدعو و پاره وقت دارد. سایت جدید دانشگاه پیام نور یاسوج سه هزار متر مربع فضای آموزشی و ۱۸۰۰ فضای آزمایشگاهی دارد که فضای آزمایشگاهی آن در سال ۹۲ به بهره برداری می‌رسد.

همچنین رضا یوسف وند، رییس دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در سال گذشته ۱۴ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور استان مشغول به تحصیل بودند که با پذیرش دانشجویان جدید در سال تحصیلی جاری این تعداد به ۱۸ هزار دانشجو رسیده است.

وی اضافه کرد:۴۰ عضو هیأت علمی تمام وقت و بیش از ۴۰۰ استاد مدعو و پاره وقت در ۹ واحد و مرکز دانشگاهی پیام نور استان تدریس می کنند.

انتهای پیام


ایسنا

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. محمدرضاخادمی:

    دانشگاه پیام نور یاسوج رشته پرستاری داره؟

  2. غلامحسين مرعشي نژاد:

    با سلام .لطفاًاسامی رشته ها اعلام گردد .با تشکر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.