ایرانمنش خبر داد: تدوین ۴ آیین‌نامه مدیریت جامع، استخدامی کارکنان، مالی و معاملاتی و تشکیلات

۲۰ سال بود که آیین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی بازنگری نشده بود

خبرگزاری آریا- رئیس هیات امنا و هیات ممیزه وزارت علوم از تدوین ۴ آیین‌نامه مدیریت جامع، استخدامی کارکنان، مالی و معاملاتی و تشکیلات خبر داد.
به گزارش خبرنگار علمی آموزشی آریا،مهدی ایرانمنش رئیس هیات امنا و هیات ممیزه وزارت علوم با اشاره به بازنگری و تدوین چهار آیین‌نامه مدیریت جامع، استخدامی کارکنان، مالی و معاملاتی و آیین‌نامه تشکیلات، گفت: آیین‌نامه مدیریت جامع در اردیبهشت ماه ۹۰ بازنگری و ابلاغ شد که در این آیین نامه تمامی وظایف اعضای هیات علمی علاوه بر مسائل آموزشی عنوان شده است.
وی همچنین با اشاره به آیین نامه استخدامی کارکنان گفت: این آیین نامه ابداعی بوده است و ضمن رعایت تمام سندهای بالادستی و استفاده از قوانین موجود این آیین نامه تدوین شد تا دانشگاه بتواند ارزشیابی کارکنان خود را بر اساس ملاک‌های علمی دانشگاهی انجام دهد.
وی همچنین با اشاره به آیین نامه مالی و معاملاتی گفت:‌پیش از این در آیین‌نامه‌های معاملاتی وارد نشده بودیم اما این آیین نامه به عنوان ابزاری در اختیار دانشگاه‌هاست تا بتوانند از نظر مالی فعالیت‌های خود را انجام دهند.
رییس هیات امنا نیز با اشاره به تدوین آیین‌نامه جدید تشکیلات که پیش از این وجود نداشته است، گفت: باید در دانشگاه‌ها ساختار سازمانی وجود داشته باشد تا هر کس جایگاه و وظایف خود را بداند که امیدوایم با تدوین این آیین‌نامه دانشگاه‌ها بتوانند از این فرصت بهره‌مند شوند.

 ۲۰ سال بود که آیین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی بازنگری نشده بود

وی با اشاره به بازنگری و اصلاح آیین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی که از حدود ۲۰ سال پیش بازنگری نشده بود گفت: این آیین نامه در گذشته یک آیین نامه متمرکزی نبوده و با توجه به رشد ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و تبصره‌های اضافه شده،‌ باید بازنگری می‌شد. ۸۰ درصد این آیین‌نامه استخدامی جدید و نو است و حدود ۱۵۰ ماده برای این آیین نامه تهیه و تنظیم شده است.

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.