ایرانیان ۲۰ درصد کمتر از سال‌های قبل فرش دست‌بافت خریدند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس شرکت سهامی فرش ایران گفت: خرید و فروش فرش دست‌بافت در سال ۹۲ در کشور ۲۰ درصد کاهش یافت.

محمدرضا عابد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در سال قبل میزان خرید و فروش فرش دست‌بافت ۱۵ تا ۲۰ درصد در کشور کاهش یافت اظهار داشت: یکی از برنامه‌‌های شرکت سهامی فرش و مرکز ملی فرش برای سال جدید این است که با افزایش برگزاری نمایشگاه‌های فرش دست‌بافت و نیز ارائه تخفیفات ویژه، میزان خرید و فروش فرش دست‌بافت در کشور را ارتقا دهد.

رئیس شرکت سهامی فرش ایران افزود: سال قبل در بازار فرش به ویژه بازار داخلی فرش دست‌بافت رکود کم‌سابقه‌ای به وجود آمد که البته این رکود در دو ماه آخر سال کمی تعدیل شد.

عابد با اشاره به اینکه میزان تولید فرش دست‌بافت در کشور سال قبل ۴٫۵ میلیون مترمربع بود گفت: متأسفانه در سالی که گذشت میزان تولید فرش دست‌بافت در برخی استان‌های کشور نظیر استان سیستان و بلوچستان ۱۵ درصد کاهش یافت که این کاهش تأثیر زیادی در بازار داخلی فرش گذاشت.

رئیس شرکت سهامی فرش ایران با بیان اینکه هم‌اینک از جمعیت یک میلیون نفری بافنده در کشور ۴۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه قالیبافان قرار گرفته‌اند اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم با تأمین بودجه به ۶۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.