ایران آماده مذاکره است اما از حقوق ملت عقب نشینی نمی‌کند/ ترویج ذهنیت تمکین ایران از غرب توسط آمریکا

۱۰م دیماه ،

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا و غرب برای اینکه نشان دهند تحریم‌ها اثرگذار بوده در حال ترویج این ذهنیت می باشند که ایران در حال گفتگو و آماده مذاکره است تا مواضع خود را تعدیل و نقطه‌ نظرات غرب را تمکین کند ولی باید بدانند ذره‌ای از حقوق ملت ایران عقب نخواهیم نشست و حقوق ملت ایران را با جدیت کامل دنبال خواهیم کرد.

 سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات مقامات غرب در مورد آمادگی ایران برای توافق در مذاکرات گفت: آمریکا و غرب در حال ترویج یک ذهنیت در میان افکار عمومی می باشند که نشان ‌دهد تحریم‌ها در حال اثرگذاری است.

وی افزود: در حال حاضر آمریکا و غرب و بویژه اروپا از سوی افکار عمومی، احزاب و گروه‌های سیاسی خود تحت فشار می باشند که نتیجه حاصل شده از تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران چیست؟

نقوی حسینی ادامه بود: تا کنو غرب هیچ دستاوردی از تحریم علیه ایران بدست نیاورده است چراکه ایران تحریم‌ها را دور زده و همچنان استوار بر مواضع خود ایستاد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: آمریکا و غرب برای اینکه نشان دهند تحریم‌ها اثرگذار بوده در حال ترویج این ذهنیت می باشند که ایران در حال گفتگو و آماده مذاکره است تا مواضع خود را تعدیل و نقطه‌ نظرات غرب را تمکین کند.

وی در ادامه افزود: در اینجا ما صراحتا اعلام می‌کنیم که تحریم‌ها هیچ خللی در اراده ملت ایران ایجاد نمی‌کند و ثانیا ما از قبل هم اعلام کردیم که در چارچوب NPT و مقررات آژانس مذاکره می‌کنیم و هرگز میز مذاکره را ترک نکردیم.

نقوی حسینی در پایان اظهار داشت: ما خارج از NPT  به هیچ درخواست فرا قانونی پاسخ مثبت نخواهیم داد و در مذاکرات هم ذره‌ای از حقوق ملت ایران عقب نخواهیم نشست و حقوق ملت را با جدیت کامل دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.