ایران – ازبکستان؛ درانتظار یک پیروزی ۱۰۰ هزارنفری

۲۳ آبان ،

    فوتبال ایران هفته بدی را آغاز کرد. شکست و حذف ناباورانه فوتسال از جام جهانی و باخت تیم جوانان مقابل کره جنوبی کام فوتبالدوستان ایرانی را تلخ کرد.

به این ترتیب همه امید فوتبال ایران به تیم ملی بزرگسالان است اینکه با پیروزی برابر ازبکستان راه صعود به جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل را هموار کند و حداقل با موفقیت ملی پوشان بزرگسال شور و نشاطی دوباره را در جامعه و اهالی فوتبال شاهد باشیم.

از نظر احساسی همه یکدل و متحد شده‌اند و وفاق ملی بین مردم، رسانه‌ها و مسئولان فوتبال و حتی منتقدین ایجاد شده است و امیدواریم که با دعای ۷۵ میلیون ایرانی بتوانیم ازبکستان را هم مثل کره جنوبی شکست بدهیم.

به گزارش تفسیری فارس، این انرژی و روحیه مثبت در جامعه قطعا به ملی پوشان منتقل می‌شود و آنها را برای پیروزی مصمم‌تر می‌کند. دیدن ورزشگاه پر از تماشاگر آزادی همانقدر که به بازیکنان ایران روحیه می‌دهد بازیکنان ازبک را هراسان می‌کند. بازی مقابل یکصد هزار تماشاگر که یکصدا و یکدل ایران را تشویق می‌کنند کار آسانی برای بازیکنان حریف نخواهد بود.

از نظر فنی اما به نقل از بسیاری از کارشناسان و خبرگان فوتبال تیم ملی ایرادهای زیادی دارد. تیم ملی با نشاط و تاکتیکی بازی نمی‌کند. 

کی‌روش هنوز نتوانسته بزرگی‌اش را با شیوه بازی تیم ملی نشان بدهد. شاید او به وقت بیشتری نیاز دارد پس از تیم ملی بازی زیبا نمی‌خواهیم. فقط برد و سه امتیاز را می‌خواهیم تا تیم ملی ۷۰ درصد راه صعود به جام جهانی را طی کند و سلامی به برزیل بدهد.

در دیدار رفت با ازبکستان نه خوب بودیم نه تاکتیک مشخصی در زمین داشتیم اما با گل دقایق پایانی سه امتیاز شیرین گرفتیم اکنون اما باید تیم ملی با حوصله و منطق بازی کند. عجله و استرس نداشته باشد. نمی‌خواهیم در خانه اسیر حریف شویم.

ازبکستان هم می‌داند اگر به ایران ببازد تقریبا باید با رویای جام جهانی وداع کند. پس آنها نیز برای پیروزی به میدان می‌آیند. هدف اول ازبکستان نباختن است اما نیم‌نگاهی هم به برد دارند.

بازیکنان لژیونر ازبک‌ها در این دیدار  برخلاف بازی رفت حضور دارند برخی از آنها در آن بازی به حکم AFC محروم بودند. اما حالا از سرور جباروف که در باشگاه‌های عربستان توپ می‌زند تا بازیکنانی که در باشگاه‌های روسی حضور دارند در ترکیب ازبکستان قرار دارند.

ازبک‌ها فوتبال را قدرتی و فیزیکی بازی می‌کنند و خوب هم گل می‌زنند آنها بعد از کره جنوبی بهترین خط حمله این گروه را در اختیار دارند ولی قطعا اندیشه‌های تاکتیکی کی‌روش و بازی کم اشتباه و بدون عجله و با فکر بازیکنان ایران می‌تواند ما را به پیروزی برساند. ازبکستان ۴ گل خورده دارد که نشان می‌دهد دفاعش مستحکم نیست اما در گلزنی موفق می باشند و بعد از کره جنوبی بهترین خط حمله گروه را در اختیار دارند که قطعا مدافعان مستحکم ایران آنها را ناکام خواهند گذاشت تا فوتبال ایران هفته‌ای را که با ناکامی آغاز کرده با پیروزی شیرین به پایان برساند.

دیدار ایران و ازبکستان دیدار گلادیاتورها در ورزشگاه آزادی است دیداری که در یک سوی آن پولاد مردان ایرانی حضور دارند و در سمت دیگر مردان تنومند ازبک و سیف البداوی داور اماراتی این بازی را سوت می‌زند داوری که باید مراقبش باشیم و به قول مسعود مرادی بازیکنان حتی نباید نزدیکش هم بشوند چون به راحتی کارت می‌دهد.

در این گروه کره جنوبی با ۷ امتیاز و تفاضل گل بهتر در صدر جدول است، ایران با ۷ امتیاز در رده دوم قرار دارد و ازبکستان ۵ امتیازی سوم است و لبنان و قطر نیز با ۴ امتیاز در رده‌های چهارم و پنجم قرار دارند.

 


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.