ایران از حق هسته ای خود دفاع می کند

سه شنبه ۱۳ تیر – ۰۹:۳۵:۰۲ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

جمهوری اسلامی ایران در قبال حقوق هسته ای خود تسلیم فشار و تهدیدهای غرب از جمله امریکا نمی شود .
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، شین هوا” خبرگزاری رسمی چین در گزارشی اعلام کرد مقامات ایران بارها تاکید کرده اند که از مواضع هسته ای خود در برابر فشارهای غرب عقب نشینی نخواهند کرد .
خبرگزاری چین به نقل از “علی اکبر صالحی ” وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد این فشارها نمی تواند تغییری در فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران ایجاد کند .
روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین نیز نوشت، ایران همواره فعالیتهای هسته ای خود راصلح آمیز دانسته است اما غربیها سعی دارند در مسیر پیشرفت ایران مانع و اخلال ایجاد کنند اما راه به جایی نخواهند برد.
گلوبال تایمز نشریه دیگر چین از قول “رامین مهمانپرست ” سخنگوی وزارت خارجه ایران آورده است : آمریکا و اتحادیه اروپا با تحریمهای یکجانبه امنیت انرژی جهان را به خطر انداخته و توازن بازار انرژی را برهم
زده اند .
مطبوعات چین هم امروز نوشتند که ایران تسلیم فشارهای غرب و تحریمهای یکجانبه نخواهد شد و مجلس ایران نیز لایحه ای را برای مقابله با تحریمهای یکجانبه اروپا آماده تصویب کرده است.
هفته گذشته وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه ای بار دیگر تحریمهای یکجانبه نفتی غرب علیه ایران را مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد که رایزنی و گفت و گو بهترین گزینه برای حل موضوع هسته ای ایران است.
کارشناسان براین باورند که غرب از جمله امریکا در اعمال تحریم های غیر قانونی به اهداف شوم خود نخواهد رسید و این تحریم کاملا به زیان مردم اروپاست چون از زمان قطع نفت ایران به برخی از کشورهای این قاره ، قیمت سوخت جندین برابر افزایش یافت است و همین امر موجب نگرانی مردم اروپا شده است .
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۳۰۹۳۵۰۲۷۰۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.