ایران از رشد و پیشرفت قرقیزستان بطور کامل حمایت می‌کند

۱۶ام بهمن ،

رییس جمهور گفت: ایران از پیشرفت و ترقی قرقیزستان حمایت ‌کرده و امیدواریم ملت و دولت قرقیزستان با سرعت مسیر پیشرفت را طی کرده و موانع را پشت سر بگذارد و مطمئن هستیم که همین اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوریف محمود احمدی نژاد عصر امروز (دوشنبه) در دیدار “مدت‌هان شریمکول اف ” سفیر قرقیزستان با اشاره به دوستی عمیق دو ملت و دولت ایران و قرقیزستان گفت: دو کشور خاستگاه فرهنگی مشترکی دارند و خیلی طبیعی است که با هم احساس دوستی و برادری داشته باشند.

رییس جمهور با تاکید بر لزوم گسترش روابط بین ایران و قرقیزستان افزود: ما پیشرفت و عزت قرقیزستان را متعلق به خود می‌دانیم و مطمئن هستیم که دولت و ملت قرقیزستان نسبت به ملت و دولت ایران همین احساس را دارند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: خوشحال هستیم که امروز قرقیزستان با آرامش مسیر پیشرفت را طی می‌کند و جمهوری اسلامی ایران در این مسیر همیشه در کنار شما خواهد بود.

رییس جمهور با اشاره به سفر اخیر محمدرضا رحیمی معاون اول خود به قرقیزستان گفت:‌ امیدوارم همه توافقات صورت گرفته در این سفر به سرعت عملیاتی شود.

مدت‌هان شریمکول اف سفیر قرقیزستان نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از جدیت دولت جمهوری اسلامی ایران و بخصوص دکتر احمدی‌نژاد برای گسترش روابط دو جانبه گفت: روابط دو کشور بصورت روزمره در حال گسترش است ولی در عین حال زمینه‌های خوبی برای ارتقای بیش از پیش سطح این روابط وجود دارد که امیدوارم در آینده نزدیک عملیاتی شوند.

سفیر قرقیزستان از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از کشورش تشکر و خاطر نشان کرد: سفر آقای رحیمی به قرقیزستان ثمرات زیادی به همراه داشت که امیدوارم توافقات انجام شده پیگری و اجرایی شود.

انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.