ایران باید ارائه کننده الگوهای پوشش به بانوان کشورهای دیگر باشد

چهارشنبه ۲۸ تیر – ۰۲:۰۳:۱۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مشاور امور بانوان استانداری تهران:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- مشاور امور بانوان استانداری تهران گفت: مرکزیت تولید لباس‌های اسلامی باید برعهده ایران باشد نباید اجازه دهیم غربی‌ها الگوهای خود را تحمیل کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وفا، آذر نظری با اشاره به الگوهای پوششی ارائه شده توسط طراحان اظهار داشت:‌لباس‌ها و الگوهای ارائه شد باید با دین، عرف و فرهنگ اسلامی و ایرانی ما همخوانی داشته باشد.اگر در طراحی الگوها و لباس‌ها معیارهای علمی و اسلامی لحاظ نشود نباید در جامعه ارائه شود.
وی افزود: برپایی نمایشگاه‌های مد و لباس اسلامی هر چند خوب است اما نباید در حد ارائه مدل باشد و ما باید بتوانیم بازار را هم تغییر بدهیم.
نظری حضور وزارت صنعت، معدن و تجارت را در عرصه تولیدات پوشاک اسلامی و ایران ضروری دانست و گفت: تهیه لباس خوب هزینه‌بر است حتی بسیاری از خانم‌های محجبه برای تهیه چادر به خاطر قیمت بالای آن مشکل دارند. از این رو وزارت صنعت و معدن حتما باید در چرخه تولید و عرضه پوشاک اسلامی پای کار بیاید.
نظری  تاکید کرد :‌ طراحی پوشاک اسلامی نباید محدود و منحصر به طراحان مرکز باشد و همه استان‌های کشور را باید دربر بگیرد چرا که در استان‌های مختلف افراد بسیار زیادی وجود دارند که در زمینه ارائه الگوهای اسلامی و ایرانی توانمند هستند.
مشاور امور بانوان استانداری با اشاره به درخواست زنان کشورهای اسلامی مبنی بر ارائه الگوهای لباس‌های اسلامی خاطرنشان کرد:‌در جلساتی که با زنان کشورهای اسلامی داشتیم آنها خواهان ارائه الگوهای لباس اسلامی ایرانی از طرف کشور ما بودند.
وی ادامه داد:‌مرکزیت تولبد لباس اسلامی باید برعهده ایران باشد بطوری که کشور ما باید ارائه کننده لباس بانوان به کشورهای اسلامی باشد و نباید اجازه دهیم غربی‌ها الگوهای خود را تحمیل کنند.
نظری درباره ضرورت طراحی و تولید لباسهای اسلامی در پوشاک مجالس و ادارات بانوان گفت: طراحی لباس‌های اسلامی نباید محدود به مانتو، چادر و یا پوشش بیرونی باشد بلکه پوشش مجالس و ادارات بانوان نیز باید براساس الگوی ایرانی طراحی شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۸۱۴۰۳۱۴۰۵۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.