ایران با اقتصاد مقاومتی می‌تواند ابرقدرت اقتصادی شود

سهشنبه ۱۶آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

سردار نقدی در همایش نقش بسیج در اقتصاد مقاومتی:

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: با اقتصاد مقاومتی بر روی خاکستر تحریم‌ها دنیای جدیدی شکل می‌گیرد که ایران می‌تواند در آن، یک ابرقدرت اقتصادی شده و به عنوان یک قدرت جهانی حرف بزند.

به گزارش تفسیری حوزه دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار محمدرضا نقدی در همایش نقش بسیج در اقتصاد مقاومتی که با حضور هادیان سیاسی بسیج در سالن پنج آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهارداشت: با اقتصاد مقاومتی بر روی خاکستر تحریم‌ها دنیای جدیدی شکل می‌گیرد که ایران می‌تواند در آن، یک ابرقدرت اقتصادی شده و به عنوان یک قدرت جهانی حرف بزند.

نقدی با تاکید بر ارزش والای نعمت ولایت در این دوران گفت: باید قدر نعمت ولایت را دانسته و با بهره‌گیری از فرمایشات ولی فقیه وقت، گفتمان ولایت را در میان جامعه و گفتگوهای عمومی مردم تبیین و ترویج کنیم.

وی ولایت فقیه را استمرار غدیر عنوان نمود و ادامه داد: فرمایشات ولایت را باید به صورت عملی در جامعه جاری و ساری کرد و فقط شعار نداد.

نقدی با اشاره به ناآرامی‌ها و ترورهای اوایل انقلاب و تقدیم ۱۷ هزار شهید ترور و مقاومت مردمی در برابر توطئه‌های دشمنان که سبب ایجاد دستگاه امنیتی قوی در سطح جهان شد، گفت: با ایستادگی و مقاومت مردم و مسئولین، توان دستگاه امنیتی ما در حدی است که می‌توانیم جاسوسان آمریکایی و اسرائیلی را دستگیر کنیم و در موارد مشابه، آنها اعترافات زیادی نیز بیان نموده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، دفاع مقدس در مقابل جنگ تحمیلی را یادآور شده و اظهار داشت: همان‌گونه که با ایستادگی در دفاع مقدس، هم اکنون نیروهای مسلح ما به قدرت اول نظامی در منطقه و یکی از قدرت های اول جهان تبدیل شده‌اند؛ حال نیز با ایستادگی و مقاومت در برابر تهاجم اقتصادی دشمن می‌توانیم با پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی، به عنوان یکی از ابرقدرت‌های اقتصادی معرفی شویم.

نقدی امید دادن به مردم با بیان واقعیت‌ها را لازم دانسته و افزود: در هر صحنه‌ای که دشمن تهاجم کرده و ما ایستادگی و مقاومت از خود نشان دادیم، نتیجه آن حضور نیروی قدرتمند مردمی و تولد قدرتی جدید در اوج فشارهای دشمن بوده که نهایتا منجر به شکست دشمن شده است.

وی با یادآوری سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند “اگر در حمایت از تولید ملی موفق شویم، کید و نیروی دشمن همه می‌شود” تصریح کرد: دشمن پس از شکست در تهاجم نظامی و شکستی سنگین‌تر در تهاجم‌های فرهنگی، سیاسی و امنیتی؛ اینک به تهاجم و جنگ اقتصادی روی آورده و این آخرین تهاجم استکبار است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، کمترین خواسته دشمن را تبدیل نشدن ایران اسلامی به الگوی پیشرفت در میان ملت‌ها عنوان کرد و گفت: حداکثر خواسته دشمن این است که مسئولان کشور به سازش تن دهند و یا مردم به این نقطه برسند که تنها راه برون‌رفت از وضعیت را سازش با دشمن دانسته و برای آن در مقابل نظام قرار گیرند و خواهان سازش شوند، ولی دشمن این آرزو را با مقاومت مردم به گور می‌برد.

وی با اشاره به ۱۲ مولفه اقتصاد مقاومتی در بیانات امام خامنه‌ای بیان کرد: شش مولفه مربوط به دولت و شش مولفه نیزمربوط به مردم است که وظیفه بسیج، تبیین شش مولفه مردمی و مطالبه اجرای شش مولفه دیگر از دولت است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، فرهنگ کار و تلاش، مردمی کردن اقتصاد، تقویت روح خودباوری و خوداتکایی، اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اسراف و تبذیر، استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات و حمایت از تولید ملی و عدم مصرف کالای خارجی را شش مولفه مربوط به مردم در اقتصاد مقاومتی عنوان نمود.

نقدی بر جدی گرفتن جنگ اقتصادی همچون دوران باشکوه دفاع مقدس تاکید نمود و در ادامه به تبیین، تشریح و ارائه نمونه‌های کاربردی و اجرایی شش مولفه مردمی اقتصاد مقاومتی پرداخت.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.