ایران با وجود کارشکنی‌های فرانسه نظر مثبت غرب را به خود جلب کرده است

اردیبهشت ۱۴۰۳

استاد دانشکده خبر در تشریح روند مذاکرات ایران و کشورهای عضو گروه ۵+۱ در ژنو گفت: با وجود کارشکنی از سوی فرانسه و دخالت‌های عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در این مذاکرات، ادامه‌دار بودن این مذاکرات حاکی از آن است که جمهوری اسلامی در جلسات قبلی تشکیل شده، توانسته نظر کشورهای ۱+۵ را به خود جلب کند.

“حسن هانی‌زاده” استاد دانشکده خبر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه ممتاز نیوز، دربارهٔ آینده مذاکرات ایران و ۱+۵ در ژنو گفت: دور تازه مذاکرات در ژنو نشان‌دهنده این است که مذاکرات قبل مثمرثمر بوده و در حال رسیدن به نتیجه مثبتی هستیم.
 
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تمام راه را برای شفاف‌سازی این مذاکرات طی کرده است.
 
این استاد دانشکده خبر همچنین در خصوص امضای توافق‌نامه میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیان کرد: در جریان سفر اخیر “آمانو” مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توافقنامه‌ای با ایران منعقد شد که نشان دهنده این است که ایران برای جلب اعتماد جامعه جهانی دربارهٔ فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای‌اش تمام تلاش خود را انجام داده است.

هانی‌زاده اظهار داشت: علی‌رغم کارشکنی‌های فرانسه در مذاکرات اخیر، گام‌های مثبتی در مذاکرات برداشته شد اما نباید فراموش کرد یک جبهه عربی‌- عبری علیه جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد، اما با تمام این اوصاف  به نظر می‌رسد در مذاکرات آینده ژنو پیشرفت‌های مثبتی حاصل شود.
 
وی ادامه داد: مسیر دشواری برای رسیدن به حل موضوع هسته‌ای ایران وجود دارد چراکه در حال حاضر فرانسه در راستای برهم زدن قواعد بازی و ممانعت از دستیابی ایران به راه حل با کشورهای ۱+۵ تمام تلاش خود را انجام می‌دهد که این تلاشها به سبب فشار از جانب عربستان و رژیم صهیونیستی است.
 
این استاد دانشکده خبر همچنین در خصوص بازگشت تحریم‌های بانکی علیه ایران مطرح کرد: امروزه اختلافات شدیدی مابین کاخ سفید و وزارت خارجه با اعضای تندروی کنگره آمریکا ایجاد شده که این به دلیل حضور بعضی سناتورهای آمریکایی وابسته به لابی صهیونیستی است.

هانی‌زاده در پایان خاطر نشان کرد: اوباما رئیس‌جمهور آمریکا همواره سعی دارد از طریق بعضی اظهارنظرها به نوعی گروه‌های افراطی داخل کنگره آمریکا را آرام نگاه دارد اما در عین حال رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی از تمام ابزارهای سیاسی و رسانه‌ای خود برای تحت فشار قرار دادن کنگره آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی علیه جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.