ایران به ادعای جدید رژیم صهیونیستی پاسخ داد

پنجشنبه ۵ مرداد – ۰۲:۰۲:۳۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

نماینده جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نشست خاورمیانه ای شورای امنیت، به ادعای معاون نماینده رژیم اشغالگر صهیونیستی مبنی حمایت ایران از اقدامات تروریستی پاسخ داد .
به گزارش سرویس بین الملی خبرگزاری ممتاز، در انفجار چهار شنبه گذشته بمبی در یک اتوبوس در فرودگاهی در صوفیه پایتخت بلغارستان پنج شهروند رژیم صهیونیستی که گفته شده گردشگر بودند و همچنین راننده اتوبوس ، کشته شدند .
در پی این حادثه ؛بنیامین نتانیاهونخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی فرافکنانه ایران را مسوول این انفجار دانست . در بیانیه ای هم که دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل منتشر کرد؛ ادعا شد ایران و حزب الله لبنان برای انجام حملاتی در بیش از ۲۰ کشور در اطراف جهان برنامه ریزی کرده اند.
محمدخزاعی در نشست روز چهار شنبه شورای امنیت در تبیین موضع جمهوری اسلامی ایران درباره اقدام تروریستی بلغارستان، تصریح کرد ؛ایران هرگونه اقدام تروریستی در هر شکل و قالب را محکوم می کند؛ اما به این واقعیت نیز اشاره کرد و گفت که در تاریخ حیات سیاسی نه چندان طولانی رزیم اشغالگر قدس نمونه های بارزی از اقدام تروریستی ؛حتی اقدام به کشتن شهروندان یهودی وجود دارد.
نماینده ایران نزد سازمان ملل تصریح کرد اینگونه عملیات تروریستی فقط از سوی رژیمی قابل طراحی و اجراست که تاریخچه کوتاه آن، مملو از عملیات تروریستی و ترور افراد برای رسیدن به اهداف سیاسی است. این گزارش در حالی است که در نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، مهمانپرست در پاسخ به آریا درباره ادعای جدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به اتوبوس گردشگران اسرائیلی در بلغارستان، گفت،درباره ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص حادثه ای که در بلغارستان اتفاق افتاد این موضوعی نیست که مسبوق به سابقه نباشد؛ معمولاً رژیم صهیونیستی که خودش اولین جریانات تروریستی را به صورت سازماندهی شده در نقاط مختلف دنیا دنبال کرده و جان انسانهای بیگناه را در کشورهای مختلف به خطر انداخته، در ترور شخصیتها و سران فلسطینی و سران جریانات مقاومت دست داشته و مستقیم عمل کرده و در ترور دانشمندان هسته ای ما نقش مستقیمی ایفا کرده اینها برای اینکه فرار به جلو داشته باشند معمولاً اتهامات تروریستی را به کشورهای دیگر از جمله کشور ما نسبت می دهند اما ما موضع خود را قبلاً ارایه کرده ایم و با هر گونه اقدامی که جان انسانها را به خطر بیندازد مخالفیم و آن را محکوم می کنیم؛از جمله درباره حادثه ای که در بلغارستان اتفاق افتاد صریحاً موضع گیری و آن را محکوم کردیم. انچه مسلم است رژیم صهیونیستی که خود خاستگاه تروریسم در منطقه و جهان است با تمسک به چنین جریان هایی بدنبال پنهان کردن ماهیت واقعی خود است واینگونه ادعاها مدتهاست دستمایه جنگ روانی و فضا سازی های خبری بر ضد ایران قرار گرفته است .این در حالیست که شواهد زیادی نشان می دهد، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی /موساد/ برای اهداف تروریستی در منطقه برنامه ریزی دقیق کرده است و عوامل اسراییل تا کنون ترور های متعددی انجام داده ا ند . ترور عماد مغنیه، از فرماندهان حزب الله ؛ ترور فتحی شقاقی بنیانگذار جنبش جهاد اسلامی فلسطین و همچنین ترور محمود المبحوح فرمانده ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ، بخشی از اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی است .
رژیم صهیونیستی همچنین ترورهایی علیه دانشمندان هسته ای ایران انجام داده است . با این حال ؛ اتهام سازی بر ضد ایران بخشی از استراتژی محافل صهیونیستی است . از دید ناظران ؛ ادامه این راهبرد با توجه به وضعیت شکننده و آسیب پذیری رژیم صهیونیستی بیش از پیش برا ی مقام های اسراییل بعنوان سردمداران تروریسم اهمیت دارد .محافل سیاسی براین باورند که اسراییل در شرایط کنونی بدنبال ایجاد بحران و جنگ افروزی در منطقه است وپروژه اتهام سازی برضد ایران و طرح ان در مجامع بین المللی در همین راستا قابل ارزیابی است .

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۶۱۴۰۲۳۰۱۲۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.