ایران به دنبال جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای است

۲۸اردیبهشت،

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: آمریکا چه بخواهد و چه نخواهد جمهوری اسلامی ایران به دنبال جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای است.

محمد‌حسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ادعای آمریکا مبنی بر عدم شرکت در کنفرانس جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای به ریاست ایران گفت: آمریکا دارای بزرگترین زرادخانه سلاح‌های هسته‌ای بوده و فعالیت‌های هسته‌ای خود را خارج از چارچوب معاهده NPT انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه آمریکا معاهده NPT را صرفا دستاویزی برای اهداف شوم و پلید خود قرار داده است، ادامه داد: سران این کشور مطرح می‌کنند که در صورت ریاست ایران بر کنفرانس جهان عاری از سلاح هسته‌ای در این نشست شرکت نمی‌کنند زیرا می‌دانند جمهوری اسلامی ایران بر این اراده است که جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای باشد.

آصفری در ادامه تصریح کرد: آمریکا چه بخواهد و چه نخواهد امروز جمهوری اسلامی ایران به دنبال این است که جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای باشد و در همین راستا آماده همکاری با دیگر کشورهاست.

وی در پایان اظهار داشت: امروز نوبت آمریکا است که در مورد فعالیت‌های هسته‌ای خود شفاف‌سازی کند و این موضوع را روشن کند که چرا از رژیم صهیونیستی بعنوان دارنده بزرگترین زرادخانه سلاح‌های هسته‌ای حمایت می‌کند.

گفتنی است نشست خلع سلاح ژنو یکی از مهم‌ترین نشست‌های سازمان ملل است که قرار است از ۲۷ ماه مه(دو هفته دیگر) تا ۲۳ ماه ژوئن برگزار شود.

این نشست یک نشست مهم بین‌المللی بوده که قرار است سنگ بنای تلاش‌های جامعه جهانی برای خلع سلاح هسته‌ای و پیمان منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای (NPT) باشد.

همچنین قابل ذکر است آمریکا در حالی سیاست‌های ایران را مغایر با اهداف خلع سلاح و عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای می‌داند که خود بزرگ‌ترین دارنده سلاح‌های هسته‌ای و تنها استفاده‌کننده عملی از این نوع سلاح در جهان ( علیه ژاپن و در جنگ دوم جهانی ) است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.