ایران به عنوان غیرمتعهدترین دولت جهان آینده روشنی را برای جنبش ترسیم می‌کند

سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: تشکیل این اجلاس در ایران به عنوان غیرمتعهدترین دولت جهان، فرصت بزرگی را برای این جنبش و همه ملت‌های آزاده جهان به وجود خواهد آورد.

قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه ریاست سه ساله جمهوری اسلامی ایران بر بزرگترین سازمان جهانی بعد از سازمان ملل متحد موقعیت عالی دیپلماتیک برای کشورمان محسوب می‌شود اظهار داشت: تشکیل این اجلاس در ایران به عنوان غیرمتعهدترین دولت جهان، فرصت بزرگی را برای این جنبش و همه ملت‌های آزاده جهان به وجود خواهد آورد.

سفیر سابق ایران در مکزیک با تاکید بر اینکه شاهد افول قدرت‌های بزرگ جهانی هستیم افزود: جهان از تک‌قطبی شدن به سوی چند قطبی شدن پیش می ‌رود لذا ریاست ایران بر این اجلاس خاری است در چشم استکبار جهانی.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه جنبش غیرمتعهدها آینده روشنی پیش را رو خواهند داشت تصریح کرد: با توجه به تحولات جهانی و بیداری اسلامی در منطقه که نمونه بارز آن جایگزینی مبارک با مرسی است که یکی از وابسته‌ترین اعضای جنبش غیرمتعهدها به آمریکا و اسرائیل بود آینده روشنی را می‌توان برای این جنبش پیش‌بینی کرد.

وی در پایان با اشاره به تلاش صهیونیست‌ها برای ممانعت از حضور کشورها در این نشست خاطرنشان کرد: تهدیدات فزاینده لفظی رژیم صهیونیستی برای القای خطر برای ممانعت از حضور سران در این نشست راه به جایی نخواهد برد. چرا که کشورهای جهان می‌دانند که رژیم صهیونیستی کوچکتر از آن است که بخواهد به ایران حمله کند.

انتهای پیام/ر

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.