ایران به نیمه نهایی رسید

جام جم آنلاین: تیم ملی فوتسال ایران با غلبه بر ازبکستان ضمن صعود به جمع چهار تیم پایانی جواز حضور در جام جهانی تایلند را هم کسب کرد.

تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۶ امروز (سه‌شنبه) برابر ازبکستان قرار گرفت و موفق شد با کسب پیروزی ۶ بر ۳ برابر این تیم بتواند در جمع چهار تیم قرار گیرد و به جام جهانی صعود کند.

تیم ملی فوتسال ایران همچون سه بازی قبلی‌اش با ترکیب اصلی وارد میدان شد که در این ترکیب وحید شمسایی، محمد طاهری، علی‌اصغر حسن‌زاده، محمد کشاورز و مصطفی نظری حضور داشتند.

دو تیم در دقایق ابتدایی بازی به محک همدیگر پرداختند و هرچند موقعیت‌های متعددی به دست آوردند اما در گلزنی ناموفق بودند تا اینکه حمید احمدی در دقیقه ۵ روی ضد حمله و پاس وحید شمسایی گل اول را به ثمر رساند. این بازیکن جوان در ادامه باز هم خوش درخشید و با حرکت تند و تیز احمد اسماعیل‌پور را در موقعیت گلزنی قرار داد تا گل دوم ایران به دست آید. ایران در ثانیه‌های پایانی نیمه اول نیز توسط اصغر حسن‌زاده به گل دست یافت و به این ترتیب تیم فوتسال کشورمان با نتیجه ۳ بر صفر در نیمه اول به رختکن رفت.

اما در نیمه دوم ازبک‌ها بازی را بهتر از ایران شروع کردند در شرایطی که تنها یک دقیقه از نیمه دوم گذشته بود اولین گل‌شان را به ثمر رساندند. شاگردان علی صانعی اما پاسخ این گل را بسیار زود دادند و محمد طاهری با زدن یک شوت سرکش بازی را ۴ بر یک به سود ایران کرد.

بازیکنان ازبکستان باز هم در اواسط نیمه دوم به گل رسیدند که این بار مصطفی نظری مقصر اصلی این گل بود و در صورت دفع درست توپ این گل به ثمر نمی‌رسید.

در ادامه نیز حسین طیبی به قصد پاس به توپ ضربه زد که توپ در میانه راه به بازیکن حریف برخورد کرده و وارد دروازه شد تا ایران با نتیجه ۵ بر ۲ از حریف پیش بیفتد.

دروازه‌بان ازبکستان در دقایق پایانی بازی جلو آمد و حریف از سیستم ۵ نفره برای جبران گل‌های خورده استفاده کرد اما بازیکنان ایران از این موقعیت استفاده کردند و گل ششم ایران را به ثمر رساندند. در ثانیه‌های پایانی بازی نیز ازبک‌ها یک بار دیگر روی اشتباه علی‌اصغر حسن‌زاده به گل سوم دست پیدا کردند.

از اتفاق‌های ویژه این بازی می‌توان به حضور بازیکنان جوانی مثل حمید احمدی، حسین طیبی و احمد اسماعیل پور در بیشتر دقایق بازی اشاره کرد که این حضور با درخشش آن‌ها نیز همراه بود. در این بازی همچنین اگر درخشش دروازه‌بان ازبکستان نبود ایران با اختلاف گل بیشتری بازی را می‌برد.

امروز دو بازی دیگر نیز برگزار می‌شود و ژاپن با قرقیزستان و کویت با استرالیا از ساعت ۱۹ رودرروی هم قرار می‌گیرند.

تیم ملی فوتسال ایران فردا (چهارشنبه) از ساعت ۱۶ در سالن الوصل امارات بازی مرحله نیمه نهایی را برابر تایلند که توانست با نتیجه ۵ بر ۳ لبنان را شکست دهد انجام خواهد داد. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.