ایران بیش از ۱۴۰ هزار تن شکر از هند وارد کرد

۲۱ شهریور – ۱۱:۱۱:۲۱ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

رویترز اعلام کرد ایران با وجود تحریم های مالی غرب از ابتدای سال جاری میلادی ۱۴۶ هزار تن شکر از هند وارد کرد و یک محموله ۳۲ هزار تنی نیز برای حرکت به مقصد ایران در حال بارگیری است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، رویترز به نقل از فعالان بازار جهانی اعلام کرد هند از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون قرارداد فروش ۱۷۶ هزار تن شکر به ایران را امضا کرده است.
آمریکا با وضع تحریم های مالی علیه ایران تلاش کرده تا مانع مبادلات تجاری ایران با سایر کشورها شود.
بر اساس این گزارش از این رقم ۱۴۶ هزار تن به ایران ارسال شده است و هم اکنون یک محموله ۳۲ هزار تنی نیز در حال بارگیری است و قرار است به سمت ایران فرستاده شود.
هند و ایران مکانیسمی را برای پرداخت پول نفت ایران طراحی کرده اند که بر اساس آن ۴۵ درصد پول نفت صادراتی ایران به هند به روپیه پرداخت می شود. این مبالغ در چند بانک هندی نگهداری می شود و ایران از محل آن برای خرید کالاهای مورد نیاز خود از هند استفاده می کند.
اجرای این مکانیسم باعث شده است تا نقش واسطه گری دوبی در مبادلات تجاری ایران و هند تا حد زیادی کاهش یابد. پیش تر، کالاهای هندی به دوبی صادر و از آن جا به ایران صادرات مجدد می شود.
هند که دومین تولید کننده بزرگ شکر در جهان محسوب می شود از ماه مارس صادرات شکر به ایران را آغاز کرده است. کل صادرات شکر هند امسال به ۳٫۳ میلیون تن خواهد رسید. آخرین قیمت شکر هند در بازارهای بین المللی ۵۵۰ تا ۶۰۰ دلار در هر تن اعلام شده است.   کدM-ch2531

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۱۱۱۱۱۱۲۱۲۵۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.