ایران تاکنون ۳ پهپاد اسکن ایگل را شکار کرده است/ ایجاد ناامنی در خلیج فارس آثار مرگباری برای آمریکا دارد

۲۷م آذر ،

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به شکار پهپاد اسکن ایگل توسط نیروهای مسلح کشور گفت: این اولین بار نبود که این اقدام از سوی نیروهای مسلح کشورمان صورت گرفت، بلکه پهپاد اخیر، سومین اسکن ایگل بوده که از طرف سپاه شکار شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار علی فدوی درحاشیه دومین “همایش جغرافیا، توسعه، دفاع و امنیت” با موضوع “فرصت‌ها و چالش‌های خلیج فارس” در نشست خبری دربارهٔ امکان بسته شدن تنگه هرمز  اظهار داشت: خلیج فارس از اهمیت قابل توجهی برای کل جهان برخوردار است اما با توجه به اقدامات آمریکا امکان به خطر افتادن امنیت تنگه هرمز وجود دارد.

وی همچنین از برگزاری رزمایش سپاه در تنگه هرمز تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: اگر آمریکا در راستای ایجاد نا امنی در خلیج فارس وارد عمل شوند به طور حتم دست به حماقت زده است، زیرا این منطقه از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران دربارهٔ شکار هواپیمای بدون سرنشین اسکن ایگل اظهار داشت: این اولین بار نبود که این اقدام از سوی نیروهای مسلح کشورمان صورت گرفت، بلکه پهپاد اخیر، سومین اسکن ایگل بوده که از طرف سپاه شکار شده است، اما ما این موضوع را رسانه‌ای نکرده‌ایم.

فدوی تصریح کرد: این پهپاد می‌تواند بیش از ۳۰ ساعت به طور مداوم پرواز کند؛ آن طور که در پهپاد شکار شده توسط نیروهای مسلح کشورمان یک و نیم میلیون ساعت پرواز داشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به شکار پهپادهای متعدد از سوی نیروهای مسلح کشورمان، پهپاد اسکن ایگل در خط تولید قرار گرفته است و قرار است در اختیار نیروهای دریایی و هوافضای کشورمان قرار گیرد.

سردار فدوی دربارهٔ وضعیت اقتصادی که در جهان در حال رخ دادن است، اظهار داشت: الان در حال حاضر جهان در شوک اقتصادی به سر می‌برد از این رو کشورهایی چون آمریکا به انرژی موجود در خلیج فارس نیاز دارند، لذا به خطر افتادن امنیت خلیج فارس برای آنها آثار مرگباری دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران دربارهٔ تاثیر برگزاری همایش‌های متعدد بر روند فعالیت‌های نیروی دریایی تصریح کرد: برگزاری این همایش‌ها سبب می‌شود که رویکرد نیروهای مسلح کشورمان از سیاست بری به بحری تغییر پیدا کند و ما بتوانیم از تهدیداتی که از طریق دریا صورت می‌گیرد به صورت موفق وارد عمل شویم.

سردار فدوی دربارهٔ انتقال نیروی دریایی سپاه به خلیج فارس گفت: این موضوع به دستور مقام معظم رهبری صورت گرفته است.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.