ایران تا آزادی کامل فلسطین تکیه‌گاه ملت مظلوم این کشور باقی خواهند ماند

اردیبهشت ۱۴۰۳

سفیر ایران در بیروت گفت:‌ جمهوری اسلامی تا آزادی کامل سرزمین فلسطین از اشغال صهیونیست‌ها، همواره تکیه‌گاه فلسطین و ملت آن باقی خواهد ماند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مسئولان شاخه‌های جوانان و دانشجویان احزاب مختلف لبنان طی مراسمی در محل رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان، روز جهانی قدس را گرامی داشتند.
 
“غضنفر رکن‌آبادی” سفیر کشورمان در این مراسم طی سخنانی ضمن برشمردن آرمان فلسطین به عنوان یک تکلیف شرعی و‌ الهی، اظهار داشت: موضوع قدس و مقاومت مردم فلسطین هیچگاه رها نخواهد شد و جمهوری اسلامی ایران در ادامه خط مشی امام خمینی و تحت رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تا آزادی کامل سرزمین فلسطین از اشغال صهیونیستی، همواره تکیه‌گاه فلسطین و ملت آن باقی خواهد ماند.
 
وی با اشاره به اینکه حامیان رژیم غاصب صهیونیستی همواره جمهوری اسلامی ایران را متهم به جنگ‌طلبی و مخالفت با برقراری صلح و آرامش در منطقه و عدم برخورداری از هرگونه طرحی برای صلح می‌کنند، گفت:‌ بارها تأکید کرده‌ایم که اگر منظور شما از برقراری صلح و آرامش در منطقه، صلح با رژیم اشغالگر صهیونیستی است، ما این رژیم را اساساً به رسمیت نمی‌شناسیم که بخواهیم طرحی برای صلح با آن داشته باشیم یا از هرگونه طرح صلحی با این رژیم حمایت کنیم؛ ‌اما اگر منظور، طرح برقراری صلح و ثبات و آرامش واقعی در منطقه است، جمهوری اسلامی ایران سال‌ها قبل طرح چهار ماده‌ای خود را در این خصوص بدین شرح ارائه کرده است: ۱- حق بازگشت آوارگان به سرزمین آبا و اجدادی خویش؛ ۲- برگزاری انتخابات با مشارکت مردم اصلی فلسطین اعم از مسلمان،‌ مسیحی و یهودی جهت تشکیل نظام سیاسی؛ ۳- تشکیل نظام سیاسی توسط اکثریت مردم فلسطین؛ ۴- تصمیم‌گیری در مورد بقیه ساکنان توسط نظام سیاسی منتخب اکثریت.
 
رکن‌آبادی خاطرنشان کرد: علی‌رغم آنکه طرح جمهوری اسلامی ایران در مورد فلسطین طرحی کاملاً دموکراتیک است،‌ اما به سبب مخالفت رژیم جعلی صهیونیستی، گوش شنوایی در عرصه بین‌المللی نداشته است.
 
سید حسن صحت سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان نیز با توصیف رژیم صهیونیستی به عنوان غده سرطانی که امنیت، ثبات، پیشرفت و شکوفایی منطقه را در معرض تهدید قرار داده، بر ضرورت هوشیاری هر چه بیشتر نسبت به حفظ وحدت و مقابله با توطئه‌های آمریکایی – صهیونیستی تأکید کرد.
 
یوسف بسام مسئول شاخه جوانان حزب‌الله به نمایندگی از مجموعه سازمان‌های جوانان و دانشجویان لبنانی متشکل از احزاب مختلف، با بیان اینکه روز جهانی قدس اکنون به محملی برای وحدت مسلمانان و آزادگان جهان و عامل بیداری امت‌ها درجهت آزادی کامل فلسطین و قدس شریف تبدیل شده، افزود: قدس همچنان قبله سیاسی مجاهدان و آزادگان خواهد ماند و جوانان عربی و اسلامی هیچ راه‌حلی در برابر دشمن صهیونیستی بجه ز مقاومت مسلحانه تا نابودی کامل این رژیم اشغالگر نمی‌بینند.
 
در این مراسم تعداد دیگری از مسئولان احزاب و گروه‌های سیاسی در حمایت از آرمان قدس نیز به سخنرانی پرداخته و بر اطمینان از پیروزی مجموعه مقاومت و حامیان فلسطین بر توطئه‌ها و ددمنشی‌ها تأکید کردند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.