ایران توانایی ساخت “دکل” را دارد/ وصول “مطالبات نفتی” از کشورهای خارجی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نایب رئیس کمیسیون انر‍‍ژی گفت: در حال حاضر شرکت های متعددی توان ساخت تجهیزات دکل در کشور را دارند به طوری که اکثر کارخانجات تولید در مشهد و شیراز و سایر کشورها وجود دارد.

علی مروی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص برخی شائبه ها در زمینه اینکه ایران توان ساخت دکل را ندارد اظهار داشت: بنده با چنین عقیده ای مخالف هستم چرا که در حال حاضر شرکت های متعددی توان ساخت تجهیزات دکل در کشور را دارند به طوری کارخانجات تولیدی در مشهد و شیراز و سایر استانها وجود دارد.

وی تصریح کرد: کشور ظرفیت توان ساخت دکل در داخل را دارد باید تلاش شود ضمن حمایت از سازندگان  تجهیزات نفتی در کشور شرکت مرتبط  از تولیدات داخلی استفاده کنند.

نایب رئیس کمیسیون انر‍‍ژی همچنین از وصول طلب نفتی وزارت نفت از کشورهای خارجی خبر داد و اظهار داشت: طبق خبرها واصله تمامی طلب نفتی وزارت نفت از کشورهای خارجی وصول شده است.

مروی تصریح کرد: طبق قانون سهم وزارت نفت از کل درآمدهای نفتی ۱۴٫۵ درصد است که تمامی آن وصول شده است.

نایب رئیس کمیسیون انر‍‍ژی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت ملی حفاری ایران رشد چشمگیری داشته و توانسته با بکارگیری نیروهای مجرب و متخصص در تولید قطعات و حفاری به خودکفایی برسد .

وی خاطرنشان کرد: تحریم کشورهای بیگانه در صنعت حفاری تاثیر نداشته تنها در بخشی از سرمایه گذاری و نقدینگی دچار مشکل شده بود که خوشبختانه مسئولان نفتی با اتخاذ تدابیر هوشمندانه توانستند تحریم ها را دور بزنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.