ایران جزو پنج کشور دارای خون سالم

جام جم آنلاین: وزیر بهداشت گفت: بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت ایران جزو پنج کشور برتر در زمینه داشتن خون سالم بوده و از هر ۱۰۰۰ ایرانی ۲۶٫۲ نفر اهداکننده خون هستند.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از وزارت بهداشت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم تقدیر از اهداکنندگان برتر خون در کشور در روز جهانی اهدای خون در سالن ۱۲۰۰۰ نفری ورزشگاه آزادی گفت: من در برابر شما که ساعت های طولانی در صف های پایگاه های انتقال خون می ایستید تاخون خود را اهدا کنید، تعظیم می کنم.

وی افزود: شما قهرمانان واقعی هستید که برای نجات سایر هموطنانتان سر از پا نمی شناسید و گاهی تا دو ساعت در صف های پایگاه های انتقال خون می ایستید تا خون خود را به نیازمندان برسانید و ما این موارد را در بازدیدهای مختلف شاهد بوده ایم.

دکتر مرضیه وحیددستجردی اظهارداشت: سالیانی پیش، شاهد بودیم که در بیمارستان ها وقتی خون می خواستیم باید خانواده و آشنایان بیمار به مراکز خون در بیمارستان ها می آمدند و خون می دادند ولی امروزه با ترویج اهدای خون صددرصد داوطلبانه، ایران به آمار بالاترین اهدای خون داوطلبانه در منطقه رسیده است.

وی گفت: امروز ۲۶٫۲ نفر از هر ۱۰۰۰ نفر ایرانی اهداکننده خون هستند و ما در دنیا بهترین عملکرد را دراین زمینه داریم و ۱۰۰ درصد خون مورد نیازمان اهدایی است. بنا بر آمار سازمان بهداشت جهانی ما جزو پنج کشور برتر دنیا هستیم که در این زمینه موفقیت کسب کرده ایم و بهترین و پاکیزه ترین خون را مردم ما دارند.

وزیر بهداشت افزود: من این موفققیت ها را به شما مردم عزیز و داوطلبان اهدای خون تبریک عرض می کنم. بسیاری از بیماران از جمله هموفیلی ها نیاز گسترده به خون دارند. امروز برخی بیماری های ناشناخته با علت های ناشناخته هستند که نیاز به خون دارند.

وی اضافه کرد: مساله پلاسمافریزی در کشور ما برای درمان بیماران صعب العلاج یک مساله حیاتی است که منشاء آن خون است. بسیاری از بیماران اختلالات انعقادی نیز به خون نیاز دارند.

دکتر دستجردی تاکید کرد: امروز خون به آسانی در دسترس مردم قرار گرفته و این نبوده مگر با همت و فداکاری شما مردم عزیز که همواره اهداکننده بوده اید. شما مردم قهرمانان واقعی هستند و من به نوبه خود از شما و تمامی کارکنان و زحمت کشان نظام سلامت به خصوص کارکنان سازمان انتقال خون نیز قدردانی می کنم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.