ایران خواهان عزت و کرامت ملت افغانستان است

جام جم آنلاین: رئیس ستاد افغانستان وزارت امور خارجه تاکید کرد که ایران خواهان عزت و کرامت ملت افغانستان است.

به گزارش جام جم آنلاین، رئیس ستاد افغانستان وزارت امورخارجه در جلسه ای که چهارشنبه عصر با حضور ۵۰۰تبعه افغان، به منظور قدردانی از مسئولین و دست اندرکاران برنامه ساماندهی اتباع افغانستانی از سوی سفارت افغانستان در هتل انقلاب تهران برگزار شده بود افزود: در کشورهای دیگر اگر کسی بدون مجوز وارد خاک آنها شوند، دستگیر و زندانی می شوند و بعد هم از آن کشور اخراج می گردند، در حالی که در ایران حتی اتباع غیر مجاز افغانی در حال درس خواندن در سطح دانش آموزی و دانشگاه ها هستند.

” محسن پاک آئین” با اشاره به موضع گیری های مغرضانه چند روز اخیر برخی رسانه ها گفت: برخی کشورهایی که در حال حاضر در افغانستان حضور دارند نه دوست افغانستان هستند و نه دوست ایران، بلکه به خاطر شرایط خاصی که ایجاد شده امروز در افغانستان بوده و از دوستی ایران و افغانستان ناخرسند می باشند.

این دیپلمات ایرانی اظهار داشت: کشورهای غربی در افغانستان و رسانه های همسو با آنان تبلیغات زیادی را بر علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می دهند و محور این تبلیغات هم اتباع افغانی در ایران و تبلیغ می کنند که آنان در ایران تحت فشار و در مضیقه هستند.

رئیس ستاد افغانستان خطاب به اتباع افغانی مقیم تهران گفت: شما باید افکار عمومی مردم افغانستان را نسبت به موضع گیریهای اشتباه برخی رسانه های مغرض، روشن کنید.

رئیس ستاد افغانستان هدف طرح ساماندهی اتباع افغانی را افزایش عزت و کرامت مردم افغانستان در ایران دانست و ابراز امیدواری کرد که در آینده دولت افغانستان با کمک جامعه بین المللی تسهیلاتی فراهم کند تا به تدریج و داوطلبانه اتباع افغان به افغانستان برگشته و به اشتغال بپردازند.

در این مراسم سرپرست سفارت افغانستان در تهران نیز ضمن تشکر و قدردانی از همکاری های همیشگی و مداوم جمهوری اسلامی ایران بخصوص وزارت کشور و وزارت امورخارجه گفت: طرح ساماندهی مهاجرین افغان یک موفقیت مهم است و من  آغاز آن را به تمام مردم افغانستان تبریک می گویم و از جمهوری اسلامی ایران از این بابت تشکر می کنم.

“شاه مردان‏ گل” با اشاره به اینکه رسیدگی به مشکلات اتباع افغانی مشکل بزرگی که همیشه از آن سخن گفته می شود، خاطرنشان ساخت: در این مدت جمهوری اسلامی ایران به هر یک از خواسته های ما در جهت هماهنگی و ساماندهی اتباع افغانی در ایران جواب مثبت و قابل قبولی داده و زمینه ساز تحقق خواسته های ما در این پروسه گردیده ‏اند.

“سیدمحمد تهوری” مشاور وزیر و رئیس کل امور اتباع خارجی وزارت کشور که یکی دیگر از سخنرانان این محفل بود نیز اظهار داشت: بر اساس مبانی دینی و اعتقادی، هم در بحث کمیت و هم در بحث کیفیت بیشترین و بهترین خدمات را به مهاجرین افغانستانی در طول چندین سال گذشته ارائه کردیم که این هم جزو وظیفه ماست.

تهوری در ادامه صحبت های خود به توضیح طرح ساماندهی اتباع افغان پرداخت و گفت: ما از طرح ساماندهی اتباع غیر مجاز افغانی به دنبال قانونمند کردن آنان بودیم تا با عزت در ایران زندگی کنند.وی در تکمیل مطلب فوق افزود: کار بی نظیری که در دنیا سابقه ندارد، طراحی وب سایتی بود که برای ساماندهی و نظم افراد مراجعه کننده به امور اتباع، از سوی وزارت داخله طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شد.

“مولوی عبدالواسط بخشی” و دکتر “فاطمه فاطمی” به نمایندگی از اتباع افغانستانی از خدمات جمهوری اسلامی ایران و سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران تقدیر و تشکر کردند.مولوی بخشی گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول ۳۰ سال حامی و پشتیبان ملت و مردم مسلمان افغانستان بوده و ما کشور خود را با کمک همسایگان می سازیم نه با بیگانگان   وصلح و امنیت در افغانستان با همکاری کشورهای همسایه بوجود خواهد آمد.

دکتر فاطمی نیز به نمایندگی از مردم افغانستان گفت: طرح ساماندگی اتباع افغانستانی غیر مجاز سبب گردید که افراد بدون مجوز مدارک لازم را دریافت و مشکلات و نگرانی هایی که در اثر تبلیغات دشمنان دو ملت مسلمان ایران و افغانستان طراحی شده بود، خنثی گردد.

در پایان این مراسم، به پاس خدمات مسئولین و دست اندرکاران جمهوری اسلامی ایران در طرح ساماندهی اتباع افغانستانی غیر مجاز، لوح تقدیر و هدایائی از سوی اتباع افغان به مسئولین ایرانی، اهدا شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.