ایران در حوزه دندانپزشکی در منطقه مقام اول را دارد

دبیر جشنواره بهترین محقق جوان در حوزه جراحی فک، دهان و صورت با بیان اینکه در حال حاضر از لحاظ دندانپزشکی در منطقه مقام اول را داریم، افزود: رشد مقالات دندانپزشکی حتی از کل مقالات در تمام حوزه‌های پزشکی هم بیشتر است.

به گزارش خبرنگار «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر آرش خجسته با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین کارهایی که در کنگره بین‌المللی جراحان فک، دهان و صورت انجام گرفته، اعطای جایزه به بهترین و برترین محقق است، افزود: این سمپوزیوم تحت عنوان برترین محقق جوان در کنار کنگره بین‌المللی برای پزشکان زیر ۳۰ سال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۶۰ تا ۷۰ عنوان مقاله به انجمن ارسال شده که از میان آنها ۴۷ مقاله برای ارائه انتخاب شده است.

دبیر جشنواره بهترین محقق جوان در حوزه جراحی فک، دهان و صورت اضافه کرد: فرم‌هایی برای داوری این مقاله تهیه شده و در اختیار داوران قرار می‌گیرد که در پایان سه مدال به سه محقق برتر اعطا خواهد شد.

خجسته اظهار کرد: تحقیقاتی که در زمینه دهان، فک و صورت ارسال شده یا آزمایشگاهی با هدف علمی بوده و یا این تحقیقات درمانی با هدف ارائه درمان‌های بهتر برای بیماران هستند.

وی با تاکید بر اینکه همه این تحقیقات قابل اجرا هستند، افزود: تحقیقاتی که قابل اجرا نباشند در این جشنواره پذیرفته نمی‌شوند و حتی برخی از تحقیقات ارسالی پیش از این اجرا شده و نتیجه‌بخش بودند.

دبیر جشنواره بهترین محقق جوان در حوزه جراحی فک، دهان و صورت در پایان اظهار کرد: تاکنون این سمپوزیوم با استقبال خوبی مواجه بوده و از شهرهای مختلف ایران مقالات متعددی را دریافت کرده‌ است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.