ایران در ردیف ۱۲ کشور برترجهان در حوزه تولید علم و فناوری نانو

ایران در ردیف ۱۲ کشور برترجهان در حوزه تولید علم و فناوری نانو

رییس انجمن علوم و فناوری نانوی ایران، گفت : ایران در حوزه تولید علوم و فناوری نانو در رتبه نهم جهان قرار دارد.

به گزارش دریچه خبر؛ مجلس آرا در مراسم چهارمین کنگره بین المللی نانو در کاشان ، باتصریح اینکه تاسیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد در ایران به مدت سه سال  فرصت مناسبی برای شکوفایی علمی کشورهای عضو است ، خطاب به میهمانان خارجی شرکت کننده در چهارمین کنگره بین المللی نانو،خاطرنشان کرد ، انجمن علوم و فناوری نانوی ایران  برای تعامل با اندیشمندان این حوزه در همه کشورها آماده همکاری  است .
رییس ستاد ویژه توسعه فناوری نانو نیز در این کنگره با اشاره به حضور شش کشور آسیایی از جمله ایران در ردیف ۱۲ کشور برتر جهان در حوزه علوم و فناوری نانو، گفت: هم اکنون جهان در حال تغییر بوده و محل تولید علم از غرب به شرق تغییر محور داده است.
آقای  سرکارافزود: در حوزه علوم و فناوری نانو، آسیا ۴۶ درصد تولید علم جهان را بخود اختصاص داده و قاره آمریکا، اروپا و آفریقا، دارنده مابقی سهم تولید علم در این حوزه هستند.
 او با اشاره به جهش بی نظیر کشورمان  در حوزه علوم و فناوری نانوگفت : در سال دو هزار  میلادی، ایران اسلامی هشت مقاله در حوزه علوم نانو منتشر می کرد که این میزان در سال ۲۰۱۲ به  بیش از سه هزار مقاله افزایش یافته که بطور متوسط روزانه تولید هشت مقاله را شامل می شود.
 رییس ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به سهم تولید سه و نیم درصدی ایران در حوزه تولید علوم و فناوری نانو اشاره کرد و افزود: ۲۱ کتاب بوسیله  متخصصان داخلی در حوزه نانو به زبان های دیگر در جهان منتشر شده که در کنار ۱۱۷ کتاب منتشر شده در حوزه داخلی و حضور ۲۳۲شرکت تولیدی در حوزه نانو، نمایانگر افق های روشنی در پیشرفت های نانوی کشور است.
چهارمین دوره کنگره دوسالانه بین اللملی علوم و فناوری نانو با گردهمایی بهترین متخصصان حوزه نانوی کشور و شرکت بیش از ۹۰۰میهمان داخلی و خارجی به مدت سه روزدر دانشگاه کاشان  ادامه دارد
.


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.