ایران رده دهم جدول

جام جم آنلاین: کاروان ورزش ایران با وجود آنکه در آخرین روز هفته نخست بازی‎های پارالمپیک لندن موفق به کسب شش مدال شد و مجموع مدال‎های خود را به ۱۸ مدال رساند، در جدول توزیع مدال‎ها یک رده سقوط کرد و در جایگاه دهم ایستاد.

با برگزاری مسابقات روز هفتم بازی‎های پارالمپیک لندن، چهارشنبه شب هفته نخست از چهاردهمین دوره این بازی‎ها به پایان رسید.

در پایان این هفته از بازی‎ها پارالمپیک لندن و با احتساب مدال‎های توزیع شده در روز هفتم،  مجموع مدال‎های توزیع شده میان ورزشکاران شرکت کننده از مرز ۱۰۰۰ گذشت.

در روز هفتم و پایانی هفته نخست بازی‎های پارالمپیک لندن، ۶۵ مدال در هر یک از رنگ‎های طلا، نقره و برنز میان ورزشکاران شرکت کننده توزیع شد تا مجموع مدال‎های توزیع شده در این دوره از بازی‎ها به ۱۰۵۸ مدال برسد البته روز چهارشنبه فقط یک کشور به جدول توزیع مدال‎ها اضافه شد و بیشتر مدال‎های توزیع شده سهم کشورهایی شد که پیش از این هم در این جدول قرار داشتند.

روز پایانی هفته ابتدایی چهاردهمین دوره بازی‎های پارالمپیک بهترین روز – از نظر کمیت‎های مدال‎های کسب شده – برای کاروان ورزش ایران بود.

کاروان دلوار ایران در این روز از بازی‎ها علاوه بر اینکه شاهد صعود تیم‏های فوتبال هفت نفره و والیبال نشسته خود بود، صاحب شش مدال شد.

جواد حردانی (پرتاب وزنه)، علی صادق‌زاده (وزنه برداری)، علی محمد یاری (پرتاب دیسک)، تیم ریکرو ابتدا کاروان ورزش ایران را در این روز صاحب چهار مدال برنز دیگر کردند سپس سیامند رحمان در وزنه برداری به مدال طلا رسید.

البته این مدال طلا در حالی بدست آمد که رحمان توانست چندبار رکورد پارالمپیک را ارتقا دهد و به عنوان قوی‌ترین مرد معلول این بازی‏ها لقب بگیرد.

سجاد نیک پرست آخرین ورزشکار کاروان ایران بود که در روز هفتم بازی‏های پارالمپیک صاحب مدال شد.

مدال نیک پرست که به رنگ نقره بود ششمین مدال کاروان ورزش ایران در این روز پرفروغ محسوب می‏شد که باعث شد مجموع مدال‏های ایران به ۱۸ برسد با این وجود کاروان ورزش ایران نسبت به روز ششم بازی‎های پارالمپیک یک رده سقوط کرد و در جایگاه دهم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت.

در روز هفتم بازی‎های پارالمپیک، چینی‎ها ۲۷ مدال دیگر گرفتند تا با ۶۰ مدال طلا، ۵۰ نقره و ۴۹ برنز جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کنند.

این در حالی است که در این روز بریتانیای میزبان از رده دوم سقوط کرد و جایگاه خود را به کاروان روسیه داد که صاحب پنج مدال طلای جدید شده بود.

در مجموع اینکه از میان ۱۶۳ کشوری که در چهاردهمین دوره بازی‎های پارالمپیک شرکت کرده‎اند تا به امروز که یک هفته از برگزاری این بازی‎ها می‌گذرد، ورزشکاران ۷۱ کشور موفق به کسب مدال شده‎اند.

صدر و رده‎های انتهایی این جدول دراختیار آسیایی‎هاست و ایران هم که به عنوان دومین کشور آسیایی برتر – بعد از چین – در رده دهم قرار دارد. (مهر)

رده بندی ۲۰ کشور برتر شرکت کننده در بازی‏های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن در جدول توزیع مدال‎ها و تیم‏های انتهایی این جدول به شرح زیر است:

ردیف کشور طلا نقره برنز مجموع مدال‎ها
۱ چین ۶۰ ۵۰ ۴۹ ۱۵۹ 
۲ روسیه ۲۸ ۲۵ ۲۰ ۷۳
۳ بریتانیا ۲۵ ۳۶ ۳۱ ۹۲
۴ اوکراین ۲۲ ۱۷ ۲۰ ۵۹
۵ استرالیا ۲۲ ۱۶ ۲۳ ۶۱
۶ آمریکا ۲۱ ۱۸ ۲۵ ۶۴
۷ آلمان ۱۳ ۱۷ ۱۶ ۴۶
۸ برزیل ۱۲ ۸ ۵ ۲۵
۹ لهستان ۹ ۱۰ ۵ ۲۴
۱۰ ایران ۸ ۵ ۵ ۱۸
۱۱ فرانسه ۷ ۱۰ ۱۲ ۲۹
۱۲ کوبا ۷ ۴ ۲ ۱۳
۱۳ ایتالیا ۶ ۵ ۶ ۱۷
۱۳ کره جنوبی ۶ ۵ ۶ ۱۷
۱۵ نیجریه ۶ ۵ ۱ ۱۲
۱۶ ایرلند ۶ ۲ ۵ ۱۳
۱۷ اسپانیا ۵ ۱۲ ۱۱ ۲۸
۱۸ تونس ۵ ۵ ۲ ۱۲
۱۹ هلند ۵ ۴ ۱۲ ۲۱ 
۲۰ کانادا ۴ ۱۱ ۶ ۲۱
۶۸ ونزوئلا ۲ ۲
۶۹ آنگولا ۱ ۱
۶۹ اندونزی ۱ ۱
۶۹ سریلانکا ۱ ۱
مجموع   ۳۴۵ ۳۴۵ ۳۵۸ ۱۰۴۸

کاروان ورزش ایران که با نام دلوار در چهاردهمین دوره بازی‎های پارالمپیک شرکت کرده است تاکنون موفق به کسب ۱۸ مدال شده است. مدال‌آوران ورزش ایران و رنگ مدال‎های آنها به شرح زیر است:

مدال طلا:
جلیل باقری (پرتاب وزنه)، پیمان نصیری (دوی ۱۵۰۰ متر)، زهرا نعمتی (تیروکمان)، محسن کائیدی (پرتاب نیزه)، سیامند رحمان، نادر مرادی، علی حسینی و مجید فرزین (وزنه برداری)

مدال نقره:
مهرداد کرم‌زاده (پرتاب دیسک)، محسن کائیدی (پرتاب وزنه)، روح الله رستمی (وزنه برداری) و عبدالرضا جوکار (پرتاب نیزه)

مدال برنز:
ساره جوانمردی (تفنگ بادی ۱۰ متر)، علی صادق‌زاده (وزنه برداری) و جواد حردانی (پرتاب وزنه)، علی محمدیاری (پرتاب دیسک) و ریکرو تیمی بانوان

چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک از هشتم تا ۱۸ شهریورماه به میزبانی لندن برگزار می‌شود.

کاروان ورزش ایران با ۷۹ ورزشکار جانباز و معلول در ۱۳ رشته ورزشى (۱۰ رشته جانبازان و معلولان و سه رشته نابینایان و کم‌بینایان) با شعار «توکل، تلاش، میثاق با شهدا» در این دوره از بازی‌ها شرکت کرده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.