ایران رکورد جهانی پیوند سلولهای بنیادی کودکان را شکست

ایران رکورد جهانی پیوند سلولهای بنیادی کودکان را شکست

جام جم آنلاین: رییس بخش پیوند سلول‌های بنیادی کودکان بیمارستان دکتر شریعتی اعلام کرد: این بخش رکورد جهانی این روش درمانی را در جهان در سال ۲۰۱۱ با ۱۱۰ پیوند شکسته است.

دکتر امیرعلی حمیدیه فوق تخصص خون و سرطان کودکان درمصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه ، بیش از ۷۰ درصد از کودکان مبتلا به سرطان و بیماران خونی در ایران در سطح و کلاس بین المللی از طریق پیوند سلول‌ها درمان می‌شوند افزود: هیچیک از مراکز پیشرفته دنیا تا کنون به مرز ۱۰۰ پیوند در سال نرسیده‌اند و بیشترین آمار تا پیش از این ، تعداد ۸۹ پیوند سلول‌های بنیادی به کودکان درایالت مینسوتای آمریکاست.

وی گفت: مرکز هماتولوژی انکولوژی و پیوند سلول‌های بنیادی بیمارستان دکتر شریعتی با داشتن توانمندی بالا در پیوند سلول‌های بنیادی خونساز، از دو سال پیش به عضویت بانک جهانی پیوند سلول‌های بنیادی در آمده است و گزارش روزانه پیوندهای این بخش در مرکز جهانی ثبت پیوند سلول‌های بنیادی خونساز ثبت می‌شود.

مرکز هماتولوژی انکولوژی و پیوند سلول‌های بنیادی بیمارستان شریعتی از مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

این مرکز از حدود ۲۰ سال پیش پیوند سلول‌های بنیادی خونساز را به بیماران سرطانی به ویژه سرطان‌های خون و همچنین بیماری‌های خونی مانند تالاسمی آغاز کرده و نتایج بسیار خوبی نیز بدست آورده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.