ایران شایستگی دبیرکلی اوپک را دارد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران در میان سایر اعضای کشورهای عضو اوپک تنها کشوری به شمار می رود که از شایستگی دبیرکلی برخوردار است.

حسین نجابت در گفتگو با خبرنگار‌ پارلمانی باشگاه‌خبرنگاران، با اشاره به نشست آتی اوپک در جهتی انتخاب دبیرکل این سازمان، گفت: با توجه به سنگ اندازی‌های برخی اعضا که در لابی غرب قرار دارند جمهوری اسلامی ایران نباید از شانس دبیرکلی اوپک برخوردار نشود اما این در حالی است که تنها کشور شایسته برای دبیرکلی اوپک درمیان سایرکشورها جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به فرصت کم باقی مانده در آستانه نشست آتی اوپک در جهت تعیین دبیرکلی این سازمان تصریح نمود: جمهوری اسلامی ایران باید با رایزنی‌های مناسب جایگاه برجسته خود را در بین سایر کشورهای اوپک، برای انتصاب به سمت دبیرکلی نشان دهد.

عضو کمیسیون انرژی اظهار داشت: با توجه به اهرم‌های دیپلماسی، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از نقش بارز خود در رهبری گروه “نم” استفاده کند اما نباید از این نکته غافل شد که اعضای این سازمان در تصمیم‌گیری‌ها برای برنامه های خود ایفای نقش می‌کنند.

نجابت مطرح نمود: یکی دیگر از نقاط قوت ما در جهتی انتخاب دبیرکلی اوپک وجود کاندیدایی مطرح ازسوی جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مجلس نهم با اشاره به لابی سنگین عربستان با اتحادیه اروپا و غرب خاطرنشان نمود: عربستان بارها قوانین اوپک را زیرپا گذاشته است و در طی چند سال قبل نشان داده که نمی‌تواند بعنوان یک عضو تأثیرگذار مورد اعتماد قرار گیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.