ایران فقط با تدوین مدالیته‌ای قانونی اجازه بازدید از سایت پارچین را صادر می‌کند

۳۰اردیبهشت،

یک کارشناس سیاست خارجی با تاکید براینکه اظهارات آمانو می‌تواند روند همکاری‌های فنی و حقوقی ایران را به سمت فاز سیاسی سوق دهد، گفت: ایران باید تنها با تنظیم مدالیته‌ای قانونی اجازه بازدید بازرسان آژانس را صادر کند.

“سید جلال فیاضی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات اخیر آمانو مدیر کل آژانس انرژی اتمی مبنی بر اینکه “آژانس نمی‌داند آیا برنامه هسته‌ا‌ی ایران دارای مقاصد نظامی است یا خیر” گفت: در حالی که تمامی گزارش‌های ارائه شده از سوی آژانس بر صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای کشورمان تاکید داشته اما متاسفانه هراز چندگاهی شاهد تناقض‌گویی‌های آمانو هستیم.

وی با بیان اینکه طرح برخی مسائل مبهم از سوی مدیران آژانس علیه فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان با عدم مدرک و سند همراه بوده است، افزود: هربار که زمینه همکاری‌ها و توافقات میان ایران و آژانس فراهم می‌شود گمانه‌زنی‌های‌ پوچ و بی‌اساس برخی اشخاص سبب برهم زدن آن می‌شود.

فیاضی ادعای بی‌اساس مدیرکل سازمان آژانس انرژی اتمی را متاثر از اعمال نفوذ غرب و لابی صهیونیستی دانست و تصریح کرد: باید این سوال را از آمانو پرسید چگونه در زمان سفر  به قدس اشغالی و عدم اجازه به تاسیسات هسته‌ای رژیم غاصب صهیونیستی وی هیچ‌گونه اعتراضی به این امر نمی‌کند.

وی با تاکید براینکه اظهارات آمانو می‌تواند روند همکاری‌های فنی و حقوقی ایران را به سمت فاز سیاسی سوق دهد، اظهار داشت: درحالی که بازرسان آژانس در سال ۲۰۰۵ از سایت نظامی پارچین دیدار کردند و هیچ مورد مشکوکی ملاحظه نکرده‌اند اکنون نیز ایران باید تنها با تنظیم مدالیته‌ای اجازه بازدید بازرسان آژانس را صادر کند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: در راستای تنظیم این مدالیته علاوه بر ادامه همکاری‌های آژانس با کشورمان می‌تواند از بروز هرگونه بهانه‌جویی در پرونده صلح‌آمیز هسته‌ای ایران جلوگیری کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.