ایران قطب گردشگری کشورهای غیر متعهد

خبرگزاری آریا-تعدادی از مهمانان شانزدهمین اجلاس کشورهای غیر متعهد در حاشیه بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اذعان داشتند که ایران می تواند قطب گردشگری کشورهای غیر متعهد شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران تعدادی از مهمانان شانزدهمین اجلاس کشورهای غیر متعهد از کاخ موزه های این مجموعه بازدید نمودند و از نزدیک با بخشی از میراث فرهنگی کشورمان آشنا شدند.
میهمانان اجلاس سران کشورهای غیر متعهد با بازدید از کاخ موزه جهان نما عنوان نمودند که فرهنگ غنی ایران با تاریخ و تمدن کهن، پتانسیل و وجود جاذبه های گردشگری و همچنین زیر ساخت های این حوزه می تواند قطب اصلی و مهم جذب گردشگر و کانون مهم فعالیت های مرتبط با این صنعت باشد.
بر اساس این گزارش میهمانان اجلاس با شگفتی از کاخ موزه صاحبقرانیه یاد نمودند و اظهار داشتند که این عمارت مظهر و تبلور یک تمدن کهن و دیرینه است که نوع معماری آن تحسین هر بیننده ای را به همراه دارد.
میهمانان از بخش های مختلف صاحبقرانیه بازدید نموده و با آثار فرهنگی عهد قاجار، نقاشی ها، تابلوهای سوخت، شیوه معماری و غیره آشنا گردیدند.
در ادامه این گزارش میهمانان از سایر کاخ موزه های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران مانند کاخ اختصاصی نیاوران، حوضخانه و کوشک احمدشاهی بازدید کردند.
شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیر متعهد که در ایران برگزار می گردد فرصت بی نظیری را در اختیار کشور ما قرار داده و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مترصد آن است که با رایزنی و تبادل نظر با سایر کشورهای عضو در بیانیه پایانی بر ضرورت بسط و گسترش صنعت گردشگری میان کشورهای این سازمان تاکید نماید.
در این اجلاس مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دنبال آن هستند که مقدمات لغو روادید را با ۶۰ کشور به ویژه کشورهای همسایه و مسلمان فراهم آورند.
بر اساس این گزارش درصورت تحقق این امر صنعت گردشگری می تواند جایگزین فروش نفت خام شود و علاوه بر ایجاد اشتغالزایی تحول اساسی در اقتصاد کشور رقم زند.
یکی از مهمانان اجلاس اظهار داشت که ایران حرف اول را در گردشگری سلامت، اکوتوریسم، گردشگری فرهنگی و گردشگری مذهبی را در منطقه خاورمیانه می زند و با داشتن امکانات وسیع و وجود زیرساخت های لازم به راحتی می تواند گردشگران را از کشورهای غیر متعهد به ایران سرازیر نماید.
در حاشیه این بازدید مهمان دیگری ضمن سپاس از مهمان نوازی ایرانیان عنوان نمود که فرهنگ مهمان نوازی در خون مردم ایران است و این از ویژگی های ممتاز و بارز این مردم در کشور ایران می باشد.
یکی دیگر از مهمانان شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران گفت این باغ با این زیبایی کم نظیر و هوای دل انگیز علاوه بر اینکه نماد فرهنگ و میراث تاریخی ایرانیان است شرایط و ویژگی هایی دارد که می تواند برندی برای جذب گردشگران  خارجی شود.
لازم به ذکر است مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران با فراهم نمودن مقدمات و اهتمام تمام همکاران توانسته است میزبان شایسته ای برای مهمانان شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیر متعهد باشد و در این راستا با تغییر ساعات کاری و حضور تمامی پرسنل تا پاسی از شب پذیرای این مهمانان می باشد.
گفتنی است مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در این ایام میزبان مهمانانی از کشورهای بنگلادش، اکوادور، سریلانکا، گینه، اندونزی، هند، پرو، بلاروس و غیره بود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.