ایران نیازی به الگوی ۳+۵ و حضور ترکیه و عربستان در مذاکرات ندارد

۱۶ام بهمن ،

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به پیشنهاد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه مبنی بر حضور کشورش و عربستان در روند مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ گفت: ایران تا کنون به تنهایی توانسته در پیشبرد روند مذاکرات موفق عمل کند و حضور این دو کشور در طرف میز مذاکره ما وزنه‌ای ایجاد نخواهد کرد.

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در واکنش به پیشنهاد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه مبنی بر حضور کشورش و عربستان در روند مذاکرات هسته‌ای ایران با مجموعه۱+۵ گفت: این پیشنهاد، پیشنهاد آمریکاست و با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران تاکنون خود به تنهایی توانسته مذاکرات را اداره کند، نیازی به حضور کشورهایی مانند ترکیه و عربستان که عاملین آمریکا در منطقه می باشند و امتحان خوبی تاکنون پس نداده‌اند، ندارد.
 
وی در ادامه افزود: حضور عربستان و ترکیه در طرف میز مذاکره ما وزنه سیاسی را بالا نخواهد برد و طرح این موضوع نقشه آمریکاست که از زبان مسئولین ترکیه بیان شده است.
   
عضو کمیسیون امنیت ملی در خاتمه تاکید کرد: از آنجایی که ما نه تخلفی داریم و نه می‌خواهیم تخلفی انجام دهیم، به تنهایی می‌توانیم روند مذاکرات را پیش ببریم.

گفتنی است؛ احمد‌ داوود‌ اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه که برای حضور در چهل و نهمین کنفرانس مونیخ در آلمان به سر می‌برد، با بیان پیشنهاد عجیبی خواستار حضور ترکیه و عربستان سعودی با چارچوب ۳+۵ در مذاکرات هسته‌ای ایران شد.

انتهای پیام/ س۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.