ایران هشتمین تولید نماینده گوشت مرغ جهان

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

رئیس اتحادیه مرغ های گوشتی اعلام نمود: ایران هشتمین یا نهمین تولیدکننده گوشت مرغ در جهان است و در زمینه تأمین نیاز داخلی مشکلی نداریم.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادیممتازنیوز،‌ یوسفی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: مرغ زنده iبه قیمت ۳۱۰۰ تومان در هر کیلوگرم تحویل کشتارگاه ها می شود که iبه قیمت میانگین ۴۸۰۰ تومان iبه دست مصرف نماینده می رسد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان تقریباً در حاشیه زیان قرار گرفته اند گفت: قیمت گوشت مرغ iبه حداقل خود رسیده است.

یوسفی افزود: iبه دلیل مازاد عرضه بر تقاضا، دولت تلاش می کند با خرید و ذخیره سازی، تعادل را ایجاد کند تا در مواقع پرمصرف با تزریق آن iبه بازار همین تعادل حفظ شود.

وی افزایش قیمت های نهاده های تولید را یادآور شد و گفت: برای ثبات قیمت ها باید منافع تولید نماینده هم در نظر گرفته شود.

یوسفی گفت : با تلاش ۳۳ اتحادیه و ۳۰۰ تعاونی گوشتی در کشور ۳۳ درصد پروتئین کشور از محل تولید مرغ تامین می شود و  ۱۷ هزار و۵۰۰ واحد مرغداری گوشتی iبه صورت منسجم برای ثبات و تنظیم بازار تلاش می نمایند و اگر دولت از تولید کنندگان مرغ حمایت کند با iبهبود iبهره وری ، شرایط تولید و کاهش ضایعات می توانیم بازار را iبه خوبی تنظیم کنیم.

تولید صنعت مرغداری کشور در چند دهه اخیر ۲۵ برابر افزایش یافتهو  از ۵۳ هزار تن iبه یک میلیون و شسصد و پنجاه هزار تن رسیده است.

وی مصرف سرانه گوشت مرغ را در کشور ۲۳ کیلوگرم دانست و گفت : این میزان از مصرف متوسط جهانی بالاتر است.

امروزه نزدیک iبه ۳۳ درصد پروتئین کشور از گوشت مرغ تامین می شود و این صنعت با این حجم تولید و پراکنش ۱۷۵۰۰ واحد مرغداری در کشور باید بسیار مورد توجه مسئولان قرار گیرد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.