ایران و روسیه پروتکل همکاری‌های سینمایی امضا کردند

ایران و روسیه پروتکل همکاری‌های سینمایی امضا کردند

جام جم آنلاین: سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و ولادیمیر مدینسکی، وزیر فرهنگ روسیه بر لزوم تلاش برای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط فرهنگی و هنری دو کشور تاکید کردند و در دیدار با یکدیگر یک پروتکل برای همکاری‌های سینمایی امضا کردند.

به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان روز چهارشنبه در دیدار با وزیر فرهنگ روسیه، با تبریک انتصاب وی در مسئولیت وزارت فرهنگ روسیه ابراز امیدواری کرد در دوره مسئولیت وزیر فرهنگ جدید روسیه، فعالیت‌های فرهنگی- هنری دو کشور بیش از گذشته توسعه یابد.

حسینی به برگزاری هفته فرهنگی ایران در روسیه (مسکو و سنت پترزبورگ) اشاره کرد و گفت: هفته‌های فرهنگی فرصت مغتنمی برای آشنایی نخبگان، هنرمندان و مردم دو کشور با وضع فرهنگ و هنر و واقعیات است.

وی گفت: بر این باوریم به‌جای رسانه‌های غربی که درصدد ایجاد ذهنیت منفی از دو کشورند، اهالی فرهنگ و هنر ایران و روسیه با استفاده از ظرفیت‌های موجود در معرفی و آشنایی هر چه بیشتر همگان با این واقعیت، تلاش کنند.

حسینی اظهار کرد: خوشبختانه مردم ایران با فرهنگ روسیه آشنا هستند و بر این اساس کتاب‌های فراوانی به زبان روسی و از روسی نیز به فارسی ترجمه شده و این مساله می‌تواند منجر به توسعه تعامل فرهنگی-هنری دو کشور شود.

وی  راه‌اندازی رشته روسیه‌شناسی در دانشگاه‌های تهران را نمونه‌ای از علاقه ایران به گسترش تعامل با روسیه دانست و به درخواست طرف روسی برای راه‌اندازی رایزنی فرهنگی در ایران اشاره کرد و گفت: هر زمان وزارت فرهنگ روسیه آماده باشد، ما برای راه‌اندازی این رایزنی آمادگی کامل داریم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.