ایران و مصر در کنار هم باشند، تمام دنیا سود خواهد برد/برای اصلاح جهان و منطقه دیدگاه های مشترک با اساتید الازهر داریم

۱۷ام بهمن ،

رییس جمهور پس از دیدار اساتید دانشگاه الازهر در جمع خبرنگاران:

رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در دیدار رییس و اساتید الازهر مسائل مهم منطقه و جهان اسلام را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادیم، اظهار داشت: برای اصلاح وضع جهان و منطقه دیدگاه های مشترک و نزدیکی با یکدیگر داریم.


به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ محمود احمدی نژاد عصر امروز (سه شنبه) به وقت محلی پس از دیدار با رییس و اساتید برجسته دانشگاه الازهر مصر در جمع خبرنگاران تصریح کرد: ایران و مصر جایگاه مهم و حساسی در تاریخ دارند و دو کشور از سالیان دور دیار فرهنگ و تمدن بوده اند.

وی با اشاره به اینکه سهم ملت مصر در تولید تمدن بشری بسیار ارزشمند است، گفت: دو ملت ایران و مصر در طول تاریخ از سنت ها، ارتباطات و اشتراکات عمیق فرهنگی گسترده ای برخوردار بوده اند و امروز دو ملت در آستانه پیشرفت های بزرگ و رسیدن به جایگاه شایسته خود قرار دارند.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: اگر ایران و مصر در کنار هم قرار گیرند، نه تنها به نفع دو ملت خواهد بود، بلکه تمام جهان از آن سود خواهند برد.

رییس جمهور اظهار داشت: در جریان این سفر، علاوه بر شرکت در نشست سران سازمان همکاری های اسلامی، راههای گسترش روابط دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهیم داد.

احمدی‌نژاد با اظهار خوشحالی از بازدید دانشگاه شریف الازهر تصریح کرد: در این بازدید با رییس و اساتید و بزرگان علمی الازهر در فضایی علمی و صمیمی گفتگو و مسائل مهم منطقه و جهان اسلام را مورد بررسی قرار دادیم و خوشبختانه برای اصلاح جهان و منطقه دیدگاههای مشترک و نزدیکی با یکدیگر داریم.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: در جریان این نشست تفاهم کردیم که ارتباطات خود را برای همکاری های هر چه بیشتر دو کشور در زمینه های علمی و فرهنگی گسترش دهیم و از علمای الازهر برای سفر به ایران دعوت شد که ایشان نیز این دعوت را پذیرفتند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: امروز از ایران آمده‌ام که بگویم ملت مصر در قلب ایرانیان جای دارند و ملت ایران پیشرفت، استقلال و اقتدار مصر را پیشرفت و اقتدار خود می داند و امیدواریم این سفر سرآغازی جدید برای همبستگی های بیشتر دو ملت باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.