ایران پایتخت عمل‌های زیبایی جهان!

یک فوق تخصص جراحی پلاستیک صورت و بینی گفت: به طور قاطع می‌توانم بگویم ایران پایتخت عمل‌های جراحی زیبایی، خصوصا جراحی زیبایی بینی و صورت از نظر کمی و کیفی در سطح جهان محسوب می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، علیرضا مصباحی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود: در ایران متخصصان و پزشکان فوق تخصص بسیار کارآمد، ابزارهای پیشرفته پزشکی و راه‌های جدید جراحی پلاستیک در کنار تمایل شهروندان به انجام این نوع عمل‌ها، باعث شده آمار انجام جراحی‌های پلاستیک به نسبت سایر کشورهای جهان بالاتر باشد.
 
وی با بیان اینکه در میان شهرهای بزرگ ایران، شیراز همچنان در این زمینه نیز یک قطب محسوب می‌شود، گفت: امروز علاوه بر بیمارانی که از شهرهای مختلف کشور حتی تهران برای انجام عمل‌های زیبایی به شیراز مراجعه می‌کنند، بسیاری افراد از کشورهای منطقه و حتی کشورهای اروپایی به پزشکان متخصص و فوق تخصص مراجعه کرده و می‌کنند.
 
وی با ابراز تاسف از اینکه امروز گروه‌های مختلف از متخصصان در رشته‌های غیرمرتبط با جراحی پلاستیک و زیبایی اقدام به انجام عمل‌های زیبایی صورت و بینی می‌کنند، گفت: بیماران باید در انتخاب پزشک با هوشیاری عمل کنند تا بعد از انجام عمل، عوارض موجب پشیمانی آنان نشود.
 
دبیر انجمن راینولوژی استان فارس خاطر نشان کرد: بیماران نباید تحت هیچ عنوان تحت تاثیر گفته‌های دیگران و چشم هم چشمی تن به عمل جراحی زیبایی بینی بدهند، زیرا بیشترین تعداد افراد ناراضی از انجام عمل‌های زیبایی در میان این گروه از جامعه است.
 
این فوق تخصص جراحی پلاستیک ادامه داد: امروزه بعضی از همکاران پزشک با استفاده از نرم‌افزارهای رایانه‌ای، اقدام به شبیه‌سازی بینی برای بیماران کرده و این تصور را در افراد ایجاد می‌کنند که می‌توان هر شکلی را به هر بینی‌ای داد، اما باید به خاطر داشته باشیم که جراح در اتاق عمل با چاقو، گوشت، پوست و استخوان غضروف سر و کار دارد نه با یارانه و نرم‌افزار طراحی صورت.
 
وی با تاکید بر اینکه همه جراحی‌ها ممکن است عوارضی در پی داشته باشند، گفت: اغلب عوارض ناشی از جراحی‌های پلاستیک قابل پیشگیری هستند البته اگر پزشک تخصص و تبحر کافی در زمینه جراحی داشته باشد.
 
وی انتظارات بالا در بیماران را یکی از مشکلات متخصصان جراحی پلاستیک اعلام و اضافه کرد: بینی بیماران موم نیست که بتوان به راحتی آن را فرم داد، نمی‌توانیم هر شکلی که بیمار می‌خواهد به هر بینی‌ای بدهیم، جراحی بینی تابع قاعده، قانون و شرایط خاصی است.
 
مصباحی خاطرنشان کرد: امروز شاهد افزایش تعداد پسران متقاضی انجام جراحی‌های بینی در سطح کشور هستیم.
 
وی گفت: متاسفانه اغلب پسران طالب بینی‌های دخترانه هستند، در حالی که بینی برای یک مرد باید به نوعی نشان‌دهنده قدرت، صلابت و مردانگی بوده و با ترکیب اجزای صورت توازن داشته باشد.
 
هر دستگاهی تحت عنوان کوچک‌کننده بینی کذب محض است
 
رییس کمیته روابط بین‌الملل انجمن راینولوژی ایران گفت: تاکنون هیچ دستگاهی تحت عنوان دستگاه کوچک‌کننده بینی،هیچ ژل یا ماده یا چسب یا هر ابزار دیگری که بدون استفاده از روش‌های جراحی بتواند شکل بینی را تغییر دهد، در سطح جهان ساخته نشده و تبلیغاتی که در این زمینه می‌شود، کذب محض است.
 
این جراح پلاستیک تصریح کرد: از بیماران تقاضا می‌کنم قبل از آنکه بینی خود را به تیغ جراح بسپارند، با چندین متخصص و افرادی که این عمل را انجام داده‌اند، مشورت کنند و تنها زمانی اقدام به جراحی کنند که به این نیاز رسیده باشند.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.