ایران گندم بی‌کیفیت از هند نمی‌خرد


ایران گندم بی‌کیفیت از هند نمی‌خرد

۱۲:۲۴ (شنبه ۱۰ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

رویترز به نقل از بازرگانان بین المللی غلات گزارش داد: تردید زیادی در بازار نسبت به توافق ایران برای خرید گندم از هند وجود دارد، زیرا گندم هند نمی تواند مطابق با استانداردهای مورد نظر ایران باشد.

 مواد غذایی تحت تحریمهای غربی علیه ایران قرار نمی گیرد، اما مبادلات مالی در ماههای اخیر به دلیل تحریمهای مالی دشوار شده است. هند که دومین مشتری بزرگ نفت خام ایران است، امیدوار است تهران را نسبت به کیفیت گندم مطمئن کند و فروش گندم را برای کمکی به تسویه بخشی از هزینه ۱۰ میلیارد دلاری سالانه واردات نفت از طریق یک مکانیسم تهاتری که از روپیه استفاده می کند، نهایی کند.

اما بازرگانان بین المللی اظهار کرده اند که مذاکرات ایران با دهلی و اسلام آباد برای تامین گندم مورد نیازش به بن بست رسیده است. به گفته یک بازرگان سنگاپوری، گندم هند مشکل بیماری سیاهک دارد و ایران به دلیل کیفیت گندم هند، مایل به خرید آن نیست. از سوی دیگر به گفته منابع بازرگانی، مذاکرات ایران برای خرید بیش از یک میلیون تن گندم از پاکستان نیز به دلیل برخی موانع از جمله قیمت غیررقابتی به بن بست رسیده است.

پیش از این رویترز به نقل از کی.وی. توماس – وزیر کشاورزی هند، گزارش داده بود یک هیات ایرانی در بازدید یک هفته ای از این کشور، نمونه‌های گندم را گرفته است و در صورت توافق در مورد کیفیت و درخواست برای خرید، هند می‌تواند دو تا سه میلیون تن گندم به ایران بفروشد. ذخایر گندم هند در انبارهای دولتی تا اول ژوئن به رکورد ۵۰٫۲ میلیون تن رسید که بسیار بالاتر از هدف چهار میلیون تن برای سه ماهه ای است که در ۳۰ ژوئن به پایان می رسد.

یک بازرگان اروپایی پیش بینی کرده است ایران ۳٫۵ میلیون تن گندم در فصل ۲۰۲۴-۲۰۱۲ وارد کند.

.

.

.

..

..

.

ایسنا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.