ایستادن زیاد در طول دوران بارداری رشد جنین را محدود می‌کند

ایستادن زیاد در طول یک بازه زمانی روزانه در دوران بارداری منجر به کاهش رشد جنین می‌شود.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه سانیس دیلی محققان با بررسی نرخ رشد جنین‌های ۴۶۸۰ مادر در اوایل حاملگی آنها در سال‌های ۲۰۰۶ – ۲۰۰۲ دریافتند که زنانی که در هنگام بارداری خود با داشتن کارهای سرپایی مجبورند زمان زیادتری را نسبت به بقیه بایستند، رشد کودکان خود را کمتر می‌کنند.

براساس این گزارش حدود ۵/۳۸ درصد از زنان مورد مطالعه مدت زمان بیشتری را روی پاهای خود می‌ایستادند و درصدی از زنان نیز ساعات طولانی‌تری را در طول روز نسبت به بقیه کار می‌کردند.

نتایج حاصل از این گزارش با بررسی رشد جنین‌ها با استفاده از سونوگرافی در طول دوران بارداری و نیز اندازه‌گیری نوزادان پس از تولد می‌افزاید که نوزاد زنانی که با داشتن کارهایی مانند فروشندگی زمان زیادی را روی پای خود می‌ایستادند دارای سر کوچک‌تری در حدود یک سانتی‌متر کمتر از حد متوسط بودند.

از طرفی نتایج دیگر این مطالعه نشان داد که کار کردن مادران در حدود ۳۶ ساعت در هفته هیچ اثر منفی بر روی جنین نداشته است ولی کارکردن بالای ۳۸ ساعت در هفته منجر به کوچکتر شدن دورسر کودکان در حدود ۱ سانتی‌متر و کاهش وزن آنها بین ۱۴۸ گرم تا ۱۹۸ گرم در مقایسه با کودان دیگر می‌شود.

گفتنی است تحقیقات قبلی ارتباط ساعات کاری طولانی مدت مادران را بر روی افزایش خطر نقص نوزادان در هنگام تولد، تولد نوزاد نارس و یا با وزن کم و تولد نوزاد مرده نیز بررسی کرده است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.