ایسلند سایت‌‌‌های هرزنگار را فیلتر کرد

۲۸ام بهمن ، خبرگزار‌ی‌ها- دولت ایسلند می‌گوید: برای مقابله با هرزه‌نگاری اینترنتی سیاست‌های تازهی را اعمال خواهد کرد و از سیستم‌های فیلترینگ بهره خواهد برد.

دولت این کشور می گوید مصمم است جلوی بارگذاری و ملاحظه محتوای مستهجن را در این کشور بگیرد. در صورت اجرایی شدن این طرح ایسلند به اولین کشور غربی مبدل خواهد شد که بخشی از اینترنت را فیلتر می کند.

طرفداران این طرح در ایسلند می گویند هدف اصلی از مقابله با هرزه نگاری حفاظت از زنان و کودکان و جلوگیری از آسیب دیدن آنان است.

وزیر کشور ایسلند در این مورد گفته است: ما باید هرزه نگاری خشن را ممنوع کنیم زیرا با اثرات مخرب آن بر روی جوانان موافقیم و می دانیم هرزه نگاری با وقوع جرائم خشن ارتباط مستقیمی دارد.

بر اساس این طرح هم آدرس پایگاه اینترنتی های هرزه نگارانه مسدود می گردد و هم استفاده از کارت های اعتباری در این کشور برای عضویت در پایگاه اینترنتی های هرزه نگاری و مستهجن ممنوع خواهد شد. پیش از این چاپ و توزیع محتوای هرزه نگارانه در ایسلند ممنوع شده بود. انتظار می رود قوانین یاد شده از ماه آوریل در ایسلند اجرایی شوند.

در سال های اخیر عده بسیاری از معلمان و متخصصان حوزه آموزش و همین طور پلیس خواستار مسدود شدن پایگاه اینترنتی های هرزه نگارانه در ایسلند شده بودند و این احتمال وجود دارد که اجرای این طرح بعضی دیگر از کشورهای اروپایی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.