ایمنی؛ اولویت اصلی راه آهن و مهمترین شاخص صنعت ریلی

۳۰ آبان ،

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه هیچ موضوعی نمی تواند ایمنی را تحت الشعاع قرار دهد، خواستار حذف و یا تحت کنترل داشتن کلیه خطرات بالفعل و بالقوه در حوزه حمل و نقل ریلی شد و به انجام همه فعالیت های صنعت ریلی در سایه چتر ایمنی تاکید کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، عبدالعلی صاحب محمدی مدیرعامل راه آهن در هفتمین جلسه ستاد ارتقا ایمنی راه آهن در سالجاری، ضمن تاکید بر اهمیت موضوع ایمنی گفت: بی شک اولویت اول راه آهن ایمنی است و این متغیر به عنوان مهمترین شاخص صنعت ریلی مطرح است.

وی با بیان اینکه هیچ موضوعی نمی تواند ایمنی را تحت الشعاع  قرار دهد، خواستار حذف و یا تحت کنترل داشتن کلیه خطرات بالفعل و بالقوه در حوزه حمل و نقل ریلی شد و به انجام همه فعالیت های صنعت ریلی در سایه چترایمنی تاکید کرد.

مدیر عامل راه آهن ضمن تاکید بر تحقق افزایش ایمنی در مجموعه راه آهن از طریق به کار گیری نظام یکپارچه ایمنی در کلیه سطوح صف و ستاد گفت: اعمال نظارت و کنترل موثر بر کلیه امور، انجام دقیق نگهداری و تعمیرات مطابق استاندارد های تعیین شده، انجام رویه ها و دستور العمل های مربوطه برای کلیه خطوط اصلی و فرعی موجود در شبکه، برخورد قاطعانه با خاطیان و مسئولان اهمال کار و نیز رفع
عوامل بروز سوانح در حوزه های مختلف خط، ناوگان، علائم و نیروی انسانی از جمله مواردی است که باید انجام شود.

وی افزود: ایجاد و افزایش میزان هوشیاری مامورین در تمامی سطوح ، باز بینی و بازنگری قوانین ومقررات موجود ،تقویت نظارت و بازرسی های نحوه انجام کلیه فعالیت ها و پیاده سازی مدیریت آموزشی به معنی عام در کل مجموعه باید عملیاتی شود.

صاحب محمدی در پایان با توجه به در پیش بودن روزهای تاسوعا و عاشورا و ایام سوگواری امام حسین (ع) خواستار توجه بیش از پیش به تمامی موارد ایمنی از جمله ضرورت ارتقا سطح دقت و هوشیاری مامورین (خصوصا لکوموتیو رانان ) در انجام وظایف محوله شد./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.