ایمنی سفرهای دریایی دغدغه مسئولان “سازمان بنادر و دریانوردی”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، موضوع ایمنی سفرهای دریایی را مهمترین دغدغه مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، سعید کیاکجوری در جلسه ساماندهی شناورهای تفریحی سواحل مازندران در ایام نوروز با اشاره به سیاست های سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه توسعه گردشگری و افزایش سفرهای ایمن دریایی، بر لزوم همکاری مراجع ذیربط در زمینه ساماندهی تردد شناورهای تفریحی و مسافری در ایام تعطیلات نوروزی تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم تعامل بیشتر بین ارگان های دولتی و خصوصی فعال در عرصه دریانوردی برای پیشگیری از سوانح دریایی خاطر نشان کرد: مدیران تعاونی ها و مالکان شناورهای تفریحی نقش مهمی در برخورد با تخلف های احتمالی از سوی برخی اشخاص خاطی و غیر مسئول دارند و همکاران ما نیز در اداره کل به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی در راستای افزایش ایمنی سفرهای دریایی می باشند.

در ادامه سرهنگ فریدون دینه سری فرمانده دریابانی شهرستان نوشهر طی سخنانی با اشاره به افزایش روزافزون شناورهای تفریحی در سواحل غرب مازندران اظهار داشت:تاکنون ۲۵۰فروند شناور تفریحی برای ایام نوروز ساماندهی شده و پیش بینی می شود تا پایان امسال به ۵۰۰فروند افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بررسی قابلیت حمل مسافر و دریانوردی شناورها لازمه تأمین ایمنی است بر لزوم رعایت اصول ایمنی در بخش مسافرت های دریایی تأکید کرد.

در پایان مسایل و مشکلات تعاونی های قایق های تفریحی در زمینه فعالیت های قایقرانی، جت اسکی رانی و .. با حضور مسئولین ذیربط مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

شایان ذکر است جلسه ساماندهی شناورهای تفریحی سواحل مازندران در ایام نوروز با حضور مسئولان اداره کل بنادرو دریانوردی استان مازندران، مسئولان دریابانی و مدیران عامل تعاونی های شناورهای تفریحی فعال در سطح استان روز یکشنبه۲۵اسفندماه در بندر نوشهر برگزار شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.