ایمنی و انضباط مهمترین دغدغه در امر ترافیک

جام جم آنلاین: رییس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در دیدار با وابستگان نظامی ۳۰ کشور دنیا از ایمنی و انضباط در آمد و شد به عنوان مهمترین دغدغه های دولت های دنیا در امر ترافیک نام برد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار اسکندر مؤمنی صبح امروز در دیدار با وابستگان نظامی ۳۰ کشور دنیا، گفت: دو حوزه ایمنی و انضباط در آمد و شد یکی از مهمترین دغدغه دولت ها و ملت ها در سراسر دنیا می باشد.

وی افزود: سالانه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در اثر سوانح رانندگی کشته می شوند که این رقم در ایران حدود ۲۰ هزار نفر است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان این که جمهوری اسلامی ایران با توجه به آموزه های دینی که نجات جان انسان را نجات جان یک جامعه می داند، اظهارداشت: طی یک دهه گذشته پلیس راهنمایی و رانندگی جمهوری اسلامی ایران در صدد‏ برآمد ساماندهی جدی در حوزه ترافیک به ویژه انضباط و ایمنی در آمد و شد داشته باشد.

این مقام مسوول در نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: طی سال های گذشته ایران جزء رتبه های بالای تصادفات در دنیا بود که با اقدامات صورت گرفته این رقم کنترل شد و پلیس جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به دستاوردهای قابل توجهی رسیده است.

وی با بیان این که در گذشته در ایران به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه سالانه ۲۳ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست می دادند، خاطرنشان کرد: امسال این رقم (به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه)به ۸٫۱ نفر رسیده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: هرچند بر اساس آموزه های دینی یک کشته زیاد است اما طی پنج سال گذشته اقدامات بسیار بزرگی در کاهش کشته های سوانح رانندگی صورت گرفت که منجر شد میانگین کشته های سوانح رانندگی در ایران از میانگین آسیا رقم کمتری داشته باشد.

سردار مؤمنی، جلب مشارکت و همکاری مردم، اصلاح و بروز کردن قانون راهنمایی و رانندگی و نیز استفاده از فناوری های نوین را از مهمترین رویکردهای پلیس راهنمایی و رانندگی ایران برشمرد و افزود: در حوزه جلب مشارکت مردم پلیس راهنمایی و رانندگی با تمام رسانه ها همکاری تنگاتنگی دارد.

وی به همکاری بیش از ۱۰ میلیون دانش آموز و ۸۰۰ هزار معلم تحت عناوین «همیار پلیس» و «فرهنگ یاران ترافیک» با پلیس راهنمایی و رانندگی اشاره کرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: در سال ۱۳۹۰ شمسی قانون راهنمایی و رانندگی توسط مجلس شورای اسلامی به طور کامل تغییر اساسی کرد و با استفاده از تجربیات کشورهای مختلف در این حوزه، قانون جدیدتری به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: در قانون جدید علاوه بر تسهیل آمد و شد مردم؛ به موضوعاتی نظیر نمرات منفی که یکی از پیشرفته ترین مواد این قانون می باشد می توان اشاره کرد.

سردار مؤمنی تصریح کرد: استفاده از فناوری های نوین و پیشرفته در جاده های کشور در اولویت کار پلیس راهور قرار دارد به گونه ای که ۴۰ درصد جاده های کشور تحت پوشش دوربین های پلیس می باشند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اظهارداشت: سیستم های مزبور کاملا هوشمند هستند و تمام خودروها در ساعات شبانه روز کنترل می شوند. حتی سرعت متوسط خودروها نیز توسط سیستم های هوشمند به ثبت می رسد.

وی در ادامه به افتتاح مرکز کنترل ترافیک کشور در دی ماه سال گذشته توسط رییس جمهور اشاره کرد و افزود: این مرکز یکی از پیشرفته ترین مراکز کنترل ترافیک در دنیا می باشد.

سردار مؤمنی با اشاره به اجلاس سران غیرمتعهد در ایران، گفت: نمایندگان بیش از پنج میلیارد جمعیت جهان در ایران حضور داشتند و یکی از بزرگترین عملیات ترافیکی در پایتخت جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و پلیس راهور از طریق همین مرکز مانیتورینگ این عملیات ترافیکی بزرگ را کنترل و نظارت کرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خاطرنشان کرد: با استفاده از همه امکانات، این اجلاس به بهترین نحو ممکن در پایتخت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

وی تصریح کرد: با تمرکز بر سه رویکرد مشارکت مردم، اجرای قانون و توسعه سیستم های هوشمند مصمم هستیم انضباط و ایمنی در آمد و شد را افزایش دهیم.

گفتنی است وابستگان نظامی ۳۰ کشور دنیا از بخش های مختلف مرکز مانیتورینگ پلیس راهنمایی و رانندگی بازدید کردند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.