اینجا برترین دانشگاه جهان اسلام است!

۲۲م آذر ،

اگر فارغ التحصیل دانشگاه تهران باشید و روزی گذرتان به دانشگاه برای دریافت گواهی فارغ التحصیلی یا کاری شبیه به این بیافتد فرصت خوبی خواهید داشت تا ادعاهای بزرگترین دانشگاه جهان اسلام را از منظر مدیریتی بیازمایید.

الف: اگر فارغ التحصیل دانشگاه تهران باشید و روزی گذرتان به دانشگاه برای دریافت گواهی فارغ التحصیلی یا کاری شبیه به این بیافتد فرصت خوبی خواهید داشت تا ادعاهای بزرگترین دانشگاه جهان اسلام را از منظر مدیریتی بیازمایید.

برای این کار می توانید عملکرد دانشگاه را با شعبه های بانک، نظام وظیفه، ادارات ثبت و حتی نانوایی ها قیاس کنید. دریافت گواهی فارغ التحصیلی از دانشگاه تهران دارای قواعدی است که به برخی از آنها اشاره می کنم.

۱. حتما باید درخواست را از طریق سامانه اینترنتی ثبت کنید. بعد از این که کلی تلاش کردید و دیدید که سامانه شما را به رسمیت نمی شناسد باید به آدرسی ایمیل بزنید و مشکل را بگویید.

۲. بعد از انجام مراحل بالا حالا می توانید به شعبه صدور گواهی مراجعه کنید و بگویید که سامانه شما را نمی پذیرد. بعد آنها خواهند گفت این فرم را دستی پر کن کارت انجام می شود.

۳. ملاقات با کارمندان (به جز یک نفر) و داخل شدن در ساختمانهای مرکز آموزش مطلقا ممنوع است. شما برای صحبت کردن با آن یک نفر هم ناگزیر هستید بعد از اینکه از ته یک صف (بهتر است بگویم یک حجم انسان فارغ التحصیل درهم فشرده) به سر آن رسیدی از پشت نرده های پنجره ای که بیشتر به ملاقات گاه زندان می ماند، درخواست خود را مطرح کنید.

۴. از آنجایی که سامانه فوق الذکر عمدتا خراب است طبیعتا عمده کارها از طریق آویزان شدن از این پنجره انجام می شود. چون حداقل اصول صف، مانند جداکردن صف یکی از چندتایی همانگونه که در نانوایی‌ها رایج است در اینجا رعایت نمی‌شود معلوم است دچار چه دردسری خواهید شد.

۵. یکی از امور رایج گم شدن پرونده یا پیدانشدن پرونده‌های اشخاص است. مراجعه ۲، ۳ یا ۴باره چیز عجیبی نیست. یکی از ابزارهای پیشرفته‌ای که برای نگهداری پرونده‌ها استفاده می شود سطل آشغالهای بسیار بزرگی است که از آن به عنوان بایگانی موقت استفاده می شود.

تصویر فوق تجربه مشترک بسیاری از دانشجویان، فارغ التحصیلان و حتی اساتید است. دانشگاه تهران یکی از معتبرترین دانشکده های مدیریت را دارد. از طرفی بسیاری از پروژه های سامانه‌های پیشرفته کشور توسط فارغ التحصیلان این دانشگاه اجرا شده و می شود. اینکه دانشگاهی با این عظمت در کارهای اداری پیش پا افتاده خود مانده جای بسی شگفتی و بیانگر هنر مدیریت دانشگاه در استفاده از منابع انسانی عظیم در اختیار است.

پیشنهاد می کنم دانشگاه در کنار پروژه های عظیمی که در سراسر کشور در حال انجام دارد ساماندهی نظام اداری دانشگاه را هم میتواند به عنوان یک پروژه بسیار کوچک به یک یا چندنفر از دانشجویان این دانشگاه واگذار کند.

نکته آخر اینکه اگر تنها ۱۰ درصد از ادعاهای فوق صادق باشد (که دادن آمار دقیق نیازمند مطالعه دقیق‌تر است) مدیریت دانشگاه باید اهتمامی جدی در رفع آن داشته باشد که بنده سهم مدیریت را در این اشکالات ۹۹درصد و سهم کارمندان را یک درصد می دانم آن هم به دلیل اینکه حاضر شده اند در چنین شرایطی کار کنند.

 بارها شاهد بودم همان یک، دو کارمندی که در معرض مراجعه مردم بودند تا آخر وقت با صبوری پاسخگوی آنها بودند و نواقص این سیستم فشل را با توضیحات مکررشان رفع و رجوع می کردند.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.