اینکه نظارت بر انتخابات شوراها صفر است حرف دقیقی نیست / تمام بدنه مجلس درگیر نظارت است

۲۸اردیبهشت،

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه) در پی اظهارنظر روز قبل آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: ایشان یکی از شخصیت‌های مورد احترام بوده و عرض بنده مربوط به این است که مطلب روشن شود.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: نکته‌ای که آِت‌الله جنتی فرمودند که نظارت بر امور انتخابات شوراها صفر است، اطلاع درستی نیست.

وی افزود: شما همگان می‌دانید که تا دو روز پیش پرونده‌ها در هیئت‌های اجرایی توسط دولت مورد رسیدگی قرار گرفته و از دو روز پیش نظارت کار خود را توسط نمایندگان شهرها و استان‌ها آغاز کرد.

لاریجانی تصریح کرد: به محض اینکه این زمان فرا رسید، همه نمایندگان روز پنج‌شنبه و جمعه وقت خود را صرف این موضوع کردند، یعنی پنج شنبه به خاطر بحث نظارت درست بر انتخابات شوراها جلسه علنی نداشتیم .

وی همچنین خاطرنشان کرد: تا آنجایی که من اطلاع دارم، همه نمایندگان درگیر انتخابات شوراهای شهرهای خودشان بودند و تمام وقت پنج‌شنبه و جمعه را صرف این موضوع کردند.

لاریجانی گفت: اگر جلسه علنی صبح امروز(شنبه) با قدری تاخیر آغاز شد به خاطر این بود که نمایندگان تا دیر وقت درگیر این موضوع بودند و نتوانستند زودتر بیایند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور خاطرنشان کرد: لذا این حرف دقیق نیست، تمام بدنه مجلس درگیر نظارت بر انتخابات شوراهاست و به نظر می‌رسد اطلاعاتی درست به آیت‌الله جنتی نرسیده است.

لاریجانی تاکید کرد: باید توجه کرد ما نظارت بر شوراها را مهم می‌دانیم و نظارت آن توسط نمایندگان دقیق انجام خواهد شد تا حق کسی ضایع نشود.

وی در پایان گفت: در همه زمینه‌ها که قانون مشخص کرده نظارت نمایندگان مطابق قانون انجام خواهد شد و نباید نگرانی داشت.

لازم به ذکر است، مطابق قانون اساسی، انتخابات شورای شهر و روستا توسط مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. از همین منظور نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظارت بر چهارمین دوره انتخابات اسلامی شهر و روستا را در دستور کار دارند. 

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی در خطبه‌های نماز جمعه روز قبل( ۲۷ اردیبهشت ماه) گفت: نظارت بر انتخابات شوراها در حد صفر است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.