این نوع از جشنواره ها باید مرود حمایت جدی قرار بگیرند

سینمای کوتاه و جوان مادر فیلم های بلند است و اکثر فیلم سازان جوان سینمای ما کارشان را از ساخت فیلم کوتاه در مراکزی مثل انجمن سینمای جوانان ایران آغاز کرده اند.

به گزارشممتازنیوز، رضا ناجی بازیگر صاحب سبک سینمای ایران در گفت وگو با ستاد خبری جشنواره فیلم اولی در مورد لزوم برگزاری این نوع جشنواره ها متذکر شد: سینمای کوتاه و جوان مادر فیلم های بلند است و اکثر فیلم سازان جوان سینمای ما کارشان را از ساخت فیلم کوتاه در مراکزی مثل انجمن سینمای جوانان ایران آغاز کرده اند. بنابراین تا کارگردانی در جوانی اصول پایه ای سینما را فرا نگرفته باشد نمی تواند در آینده فیلم های خوبی در قالب سینمای حرفه ای و فیلم داستانی بسازد.
بازیگر آواز گنجشکها با اشاره به حمایت جدی از جوان های فیلم ساز عنوان کرد : این جوان ها برای پویایی و بهتر شدن نیازمند حمایت جدی هستند و یکی از این حمایتها برگزاری جشنواره به صورت تخصصی برای فبلم اولی ها است.
بازیگر منتخب جشنواره فیلم برلین با اشاره به جایگاه غیر قابل انکار کلاس های آموزشی در ارتقا سطح فیلم سازی فیلم سازان جوان گفت : آموزش و یاد گیری اصول جدید فیلم سازی برای هر سینماگری در هر رده و سنی یک اصل لازم و ضروری است و چه بهتر که این کار از زمان جوانی برای آنها تبدیل به یک عادت بشود .
ناجی در بخش پایانی گفته هایش با مثبت دانستن جایزه جشنواره مبنی بر حمایت از تولید فیلم دوم فیلم سازان جوان گفت : این جایزه در حکم یک اطمینان برای فیلم ساز جوانی است که کارش درسطح قابل قبولی است و استحقاق ساخت فیلم بعدیش را نیز دارند .
 
نخستین جشن فارغ التحصیلی و جشنواره فیلم اولی ها توسط انجمن سینمای جوانان ایران از ۲۳ تا ۲۶ شهریور ماه در اردوگاه شهید باهنر به دبیری “هاشم میرزاخانی” برگزار می شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.