اپراتور چهارم برای جذب سرمایه‌گذار خارجی فراخوان می‌دهد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

رئیس هیات مدیره اپراتور فیبرنوری کشور از برنامه های این اپراتور برای اتصال فیبرنوری به منازل ۸ میلیون ایرانی در فاز اول این پروژه خبر داد و گفت: بزودی برای جذب سرمایه گذاری خارجی در این پروژه نیز فراخوان مشارکت و همکاری اعلام خواهیم کرد.
 
علی حکیم جوادی در گفتگو با مهر، در مورد آخرین وضعیت پروژه FTTH – اتصال فیبرنوری منازل- از مجوز جذب سرمایه گذاری خارجی در این پروژه خبر داد و گفت: تاکنون ۲ اپراتور ارتباطی خارجی نیز برای مشارکت در این پروژه به صورت غیر رسمی اعلام آمادگی کرده اند.
 
وی با بیان اینکه بزودی فراخوان جذب سرمایه گذاری خارجی برای پروژه اتصال فیبرنوری منازل اعلام می گردد، ادامه داد: هم اکنون در انتظار نهایی شدن طرح تجاری – بیزینس پلن – این پروژه هستیم.
 
رئیس هیات مدیره ایرانیان نت با اشاره به اینکه مشاور خارجی پروژه هم اکنون تهیه بیزنس پلن این پروژه را برای بررسی راهکارهای اقتصادی و الزامات موجود در دست انجام دارد، گفت: از برنامه زمان بندی برای اجرای پروژه تنها حدود ۲ ماه عقب هستیم که به محض نهایی شدن بیزنس پلن، پروژه وارد فاز اجرایی خواهد شد.
 
وی از انجام توافقاتی برای همکاری با شرکتهای مرتبط خبر داد و گفت: در این زمینه مذاکراتی نیز با شرکت مخابرات ایران برای استفاده از ظرفیتهای موجود فیبرنوری کشور صورت گرفته است. البته این توافقات زمان بسیاری می برد اما در نهایت به این نتیجه خواهیم رسید که دو شرکت از ظرفیتهای موجود برای توسعه ارتباطات کشور استفاده کنند.
 
حکیم جوادی با تاکید براینکه از حداکثر توانمندی موجود برای پیشبرد سریع و کم هزینه تر پروژه اتصال فیبرنوری منازل استفاده خواهیم برد، خاطرنشان کرد: براساس زمان بندی صورت گرفته ظرف ۷ سال منازل ۸ میلیون ایرانی به پورت فیبرنوری برای اتصال مجهز می گردد که تاکنون بیش از یک سال از این پروژه پشت سر گذاشته شده و پس از انجام این هدف، امکان تمدید این مدت زمان نیز برای توسعه بیشتر وجود خواهد داشت.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.